شناسه خبر : 27286

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

انتقال سهام عدالت متوفیان به مرحله تحقق نرسیده و وراث همچنان چشم انتظار تعیین تکلیف سهام متوفیان خود هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پس از آزادسازی سهام عدالت تعیین تکلیف سهام متوفیان و انتقال آن به وراث از جمله معضلاتی بود که از همان ابتدا مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت و تصمیمات مختلفی در راستای اجرای هر چه سریع‌تر آن اتخاذ شد.

«پیمان حدادی»، دستیار ویژه سهام عدالت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین روزهای شهریورماه وعده تعیین تکلیف وراث سهام عدالت تا پایان شهریورماه را داده بود و در توییتی اعلام کرد: از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت ظرف ۱۶ سال گذشته، ۳.۵ میلیون نفر فوت کرده‌اند.

در ادامه این توییت آمده بود: تکلیف سهام این ۳.۵ میلیون متوفی سهام عدالت تا پایان شهریور مشخص می‌شود.

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان/ وراث باید چه اقدامی انجام دهند؟

با توجه به اعلام چنین خبری اما هنوز وعده داده شده به مرحله تحقق نرسیده و همچنان وراث سهام عدالت چشم انتظار تعیین تکلیف انتقال سهام متوفیان هستند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که زیرساخت‌های لازم در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای اجرایی شدن این طرح آماده است؛ اما وجود برخی موانع منجر به تاخیر در تعیین تکلیف وراث سهام عدالت شده است.

بیش از دو سال است که نامه‌نگاری‌های مختلف از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد با قوه قضاییه برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث صورت گرفته و در این نامه به تعیین تکلیف وراث این سهام به صورت الکترونیک اشاره شده؛ اما به نظر می‌رسد، هنوز فرایندهای الکترونیک در قوه قضاییه عملیاتی نشده و مراجع ذی‌صلاح به دنبال راهکار دیگری در این زمینه هستند.

قرار است در جلسه آتی شورای‌عالی بورس در خصوص متوفیان سهام عدالت تصمیم‌گیری شود.

 

ارسال نظر