شناسه خبر : 26798

مشتریان منتظر واردات خودرو هستند

مشتریان منتظر واردات خودرو هستند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران گفت:خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در کل دنیا است که ویترین صنعت هر کشوری محسوب می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید موتمنی گفت: در حال حاضر با زمزمه‌های واردات خودرو به کشور بازار دچار رکورد شده است به طوری که بیشتر مشتریان منتظرند تا واردات خودرو انجام شود و پس از آن نسبت به خرید آن  اقدام کنند. به طور کلی اگر واردات خودرو به صورت محدود انجام شود، حتی اگر این خودرو‌ها در بورس کالا نیز عرضه شود نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت، زیرا این وضعیت برای یک عده رانت ایجاد می‌کند. به هر صورت یک عده در بورس اقدام به خرید می‌کنند و پس از تحویل در بازار با قیمت بالاتری می‌فروشند.  

به گفته او، فعلا جزئیات واردات خودرو از جمله تعرفه واردات مشخص نیست و تا زمانی که جزئیات به طور کامل اعلام نشود نمی‌توان قیمت خودرو‌های وارداتی را در بازار پیش‌بینی کرد اگر جزئیات واردات و هزینه‌ها مشخص شود آنگاه می‌توان گفت که یک خودروی وارداتی ده‌هزار دلاری با چه قیمتی در بازار باید عرضه شود. به طور کلی مشکل بازار خودرو و اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ناشی از محدودیت عرضه است و تا زمانی که محدودیت عرضه خودرو از سوی خودروسازان وجود داشته باشد قیمت خودرو در بازار با اختلاف زیاد نسبت به کارخانه عرضه می‌شود.  

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و نمایشگاه داران این را هم گفت:در حال حاضر خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شده است در کل دنیا ویترین صنعت هر کشوری، خودروسازی است. کشور ژاپن را با سوزوکی، آلمان را با بنز و بی ام و و فرانسه را با رنو می شناسیم. اکنون هر کسی در کشور صنعت خودرو را خراب کند، به ضرر کشور است.

 

ارسال نظر