شناسه خبر : 26579

اقدامات دانش‌بنیان جدی در زمینه‌های ساخت و سازصورت نگرفته است

اقدامات دانش‌بنیان جدی  در زمینه‌های ساخت و سازصورت نگرفته است

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حالی که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان عایق‌های صوتی و حرارتی قابل توجهی را عرضه کرده‌اند، ولی حتی ساختمان‌های تازه تاسیس نیز چالش‌هایی در مصرف انرژی دارند و امیدواریم با تدوین آیین‌نامه بخش مسکن قانون جهش تولید، نفوذ فناوری در این حوزه سرعت بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین بهشتی در نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش سه ساله، قانون جهش دانش‌بنیان نهایی شد و در ابتدای سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی و در نهایت شورای نگهبان رسید.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون در خردادماه سال جاری، اظهار کرد: تدوین آیین‌نامه‌های وزارتخانه‌ای این قانون هم‌اکنون از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود و تاکنون آیین‌نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، سلامت و اقتصاد نهایی شده است.

بهشتی، با ابراز امیدواری از اینکه به سرعت آیین‌نامه مربوط به وزارت راه، مسکن و شهرسازی در هیات دولت نهایی شود، یادآور شد: نهایی‌شدن این آیین‌نامه می‌تواند جهش فناورانه‌ای در صنعت مسکن و ساخت و ساز ایجاد کند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای ۷ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، خاطر نشان کرد: تاکنون در حوزه‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مرتبط با ساخت و ساز کارهای جدی صورت نگرفته است و در صورتی که مساعدت لازم صورت گیرد، آماده هستیم تا در زمینه‌های راه‌اندازی مراکز رشد و توسعه زیست‌بوم این حوزه همکاری با مجموعه‌های مختلف داشته باشیم.

بهشتی با اشاره به چالش‌های فناورانه در حوزه‌های مصالح ساختمانی و صرفه‌جویی انرژی در بخش مسکن، یادآور شد: در حالی که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان عایق‌های صوتی و حرارتی قابل توجهی را عرضه کرده‌اند، ولی حتی ساختمان‌های تازه تاسیس نیز چالش‌هایی در مصرف انرژی دارند.

ارسال نظر