شناسه خبر : 26418

سالن‌های ورزشی در مدارس دخترانه ساخته می‌شود

سالن‌های ورزشی  در مدارس دخترانه ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت سالن‌های مدرسه‌ای یکی از اقدامات مهمی است که برای رفع نواقص موجود در حوزه ورزش دختران انجام می‌شود.

به گزراش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف نوری، درباره توجه به ورزش دختران دانش آموز افزود: برگزاری برنامه و جشنواره‌های ورزشی برای دختران نشاندهنده استقبال آموزش و پرورش از این موضوع است.

وی تاکید کرد: زنان و دختران محور خانواده و تحرک در جامعه هستند؛ بنابراین ورزش دختران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برگزاری جشنواره دختران و مادران به جبران نقایص کمک می‌کند.

در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ۶ ساحت مورد تاکید است و ساخت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌هاست که این امر برگرفته از منویات فرهنگ و معارف اسلامی است.

آموزش و پرورش مبتنی بر شعار دولت مردمی و در راستای طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی تا کنون هزار مجموعه ورزشی را برای استفاده دانش آموزان در اختیار آنها و والدین قرار داده است و با ایجاد ۲هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی به تنوع بخشی محیط های یادگیری می‌پردازد.

همچنین بیش از ۱۴۰ هزار معلم در فعالیت‌های ورزشی مشارکت کردند و مسابقات ورزشی در ۱۰ رشته نیز برگزار شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن در حال ساخت است که بیش از ۸۰۰ سالن و زمین چمن درحال تحویل است و بقیه هم مشارکتی انجام می‌شود.

ارسال نظر