شناسه خبر : 26388

سرقت ٥٠٠٠ تجهیز برقی طی ۵ ماه گذشته

سرقت ٥٠٠٠ تجهیز برقی طی ۵ ماه گذشته

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، ۹۴۶۱ دستگاه رمزارز غیرمجاز شناسایی شد که معادل ۱۸ مگاوات است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، کامبیز ناظریان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به درباره فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در تهران اظهار داشت: در حال حاضر در تهران تولید رمزارز غیرمجاز نداریم، از سال ۱۳۹۹ تا امروز ۲۲ هزار و ۹۱۶ دستگاه شناسایی و جمع آوری شد که این تعداد ۴۵ مگاوات بار به شبکه تحمیل کردند.

وی افزود: استخراج کنندگان غیرمجاز ۲۱ میلیارد تومان جریمه شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱، ۹۴۶۱ دستگاه رمزارز غیرمجاز شناسایی شد که معادل ۱۸ مگاوات است.

وی با بیان اینکه پروسه شناسایی رمزارزهای غیرمجاز در جریان است، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضایی و انتظامی نسبت به جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز اقدام خواهد شد.

ناظریان یادآور شد: تاکنون مجوز بهره برداری از رمزارز در تهران صادر نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته با محدودیت سنواتی در حوزه تامین برق روبرو بوده‌ایم، اظهار داشت: برای عبور از این اوضاع ۱۰۰ برنامه عملیاتی در حوزه تولید، انتقال و توزیع تنظیم شد و بر این اساس برنامه تولید ۶ هزار مگاواتی تعریف شد که بخشی از محدودیت ها جبران شد و ۱۰۰۰ مگاوات هم افزایش راندمان نیروگاهی داشتیم که یک رکورد تاریخی در بخش تولید است.

وی با اشاره به برنامه تعمیرات نیروگاهی و اورهال افزود: طبق برنامه تا پایان اردیبهشت تعمیرات و اورهال انجام شد تا نیروگاهها برای پیک تابستان آماده شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه امسال رکورد تاریخی ۶۹۵۰۰ مگاوات مصرف را داشتیم و با این وجود شبکه پایدار بود، گفت: در تهران این عدد به ۵۳۵۰ مگاوات رسید و نسبت به سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵۰ مگاوات خاموشی داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال ۴۰۰ مگاوات برق بیشتر تامین شد و بدون خاموشی سپری کردیم.

ناظریان با بیان اینکه اکثر مشترکین تهران خانگی هستند، گفت: طبق اطلاع رسانی های صورت گرفته به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش در نظر گرفته می شود که بر این مبنا تابستان امسال ۲ میلیون مشترک نسبت به تابستان سال گذشته کاهش مصرف داشتند. یعنی ۷ درصد کاهش مصرف انرژی و معادل ۱۵۰ مگاوات در زمان پیک بوده است.

وی ادامه داد: برای مشترکین تهران بیش از ۱۵ میلیون پیامک صرفه جویی ارسال شد که نتیجه آن کاهش ۷ درصدی مصرف بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰ درصد مصرف در تهران مربوط به مشترکین اداری و عمومی است، گفت: برای کاهش مصرف در این بخش‌ها ۲ اقدام در دستور کار قرار گرفت یکی اینکه کاهش ساعات کاری اداره بوده که از خردادماه اجرایی شد و دیگری ابلاغ مصوبه سختگیرانه در حوزه ادارات که کلیه مشترکین موظفند نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد مصرف را کاهش دهند و این باعث شد ۲۰۰ مگاوات معادل ۲ نیروگاه در ادارات صرفه جویی شده و به تامین برق سایر مشترکین کمک کرد.

وی با بیان اینکه باتوجه به اهمیت موضوع صرفه جویی کلیه مشترکین اداری و عمومی مجهز به کنتور هوشمند شدند، افزود: بر این اساس اگر ضرورت داشت اقداماتی برای قطع برق صورت گیرد که در نتیجه آن بیش از ۳۰۰ دستگاه با قطع برق مواجه شدند، البته ۹۰ درصد سازمان‌ها همکاری کرده و ۱۰ درصد مشمول قطع برق شدند.

وی با اشاره به استفاده از مولدهای خودتامین گفت: طبق هماهنگی با سازمان‌ها بنا بر این شده در زمان پیک از مولدهای خودتامین استفاده شود و به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان پاداش بگیرند، در زمان پیک ۱۰۰۰ مگاوات از مولدهای خودتامین فعال بودند که معادل یک نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی به شبکه کمک کردند.

وی اعلام کرد: در مجموع در زمان پیک ۶۰۰ مگاوات مدیریت مصرف داشتیم.

ناظریان با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما ۱۵۰ مگاوات مصرف افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد مصرف برق تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، ما برای اولین بار کنترل هوشمند و از راه دور این سیستم‌ها را اجرایی کردیم که در این راستا ۵۰۰ سازمان اداری را کنترل کردیم که تاثیر خوبی بر کاهش مصرف داشت و هدف این است که این رویه برای ۱۴۰۲ توسعه باید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در ادامه گفت: از کل مشترکین خانگی تهران ۸۰ درصد مشترکین زیر الگو و نزدیک الگو و ۳۵ درصد بالای الگو مصرف می کنند بعبارت دیگر ۶۵ درصد زیر الگو هستند.

وی با بیان اینکه مشترکین بالای ۲ برابر الگوی مصرف برای ما مهم هستند، افزود: در سال جاری به لحاظ تعداد مشترک ۱۰ درصد و به لحاظ مصرف انرژی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۴۵ درصد شبکه و مشترکین هوشمند هستند که نقش موثری در مانیتورینگ دارند.

ناظریان با بیان اینکه غالب فعالی‌ها و خدمات ما غیرحضوری است، گفت: بزرگ‌ترین سامانه پاسخگویی را در تهران طراحی کردیم که امکان پاسخگویی به یک میلیون تماس را دارد.

پیدا ادامه بیان کرد: برای مشترکین خانگی تهران ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار صورتحساب صادر شده و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه جویی شدند و هزینه صورتحساب نیم میلیون مشترک نیز صفر شد.

وی با بیان اینکه امسال ۹ میلیون گیگاوات ساعت برق تامین کردیم، افزود: ۵۰ هزار کیلومتر شبکه و انشعاب و ۲۰ هزار پست برق برای تامین داریم، همچنین ۸۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که شبکه آماده تامین برق باشد.

وی بیان داشت: علاوه بر توسعه شبکه زیرساخت یکی از ملاک‌های قضاوت در شبکه هوشمند بودن است.

ناظریان اعلام کرد:  ۱۱۰۰ امین پست هوشمند راه اندازی شده و عملیات اجرایی از راه دور کنترل می شود. 

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا ، درباره نوسازی شبکه نیاز به واردات تجهیزات گفت: مطابق برنامه ۱۰۰۰ کیلومتر از شبکه باید روزانه نوسازی شود، البته ما مدرن ترین تجهیزات دنیا را بکار گرفتیم که عمدتا هم در داخل کشور تولید می شود، بعبارت دیگر در شبکه توزیع وابستگی به خارج از کشور نداریم. 

ناظریان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های شرکت توزیع برق تهران برای بهسازی شبکه برق ادامه داد: محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد، یکی از این محدودیت‌های سنوات، به‌سازی ۱۰۰۰ کیلومتر کابل فشار متوسط است که برای انجام این کار نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری هستیم. براساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری برای پوشش دادن این موضوع و مسائل جاری تامین خواهد شد.

وی با بیان این‌که تا سال ۱۴۰۴، ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شبکه شهر تهران به منظور پایدارسازی شبکه انجام خواهد شد، ادامه داد: در حوزه کیفیت توان اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که بیش از ۹۹ درصد از شبکه کیفیت توان مشترکان استاندارد است.

ناظریان در ادامه با اشاره به نرخ حوادث شهر تهران گفت: ممکن است امسال تابستان در برخی نقاط قطعی‌های پراکنده‌ای را شاهد بوده باشیم اما در مجموع میزان حوادث نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است و با اقدامی که انجام شد، حوادث از طریق نرم‌افزار برق من و یا ارسال پیامک به مشترکان مخابره شده است.

وی درباره استفاده از تجدیدپذیرها در تهران بیان داشت: به دلیل این‌که در گذشته از ظرفیت‌های موجود استفاده کافی نکردیم، وزارت نیرو برنامه ‌ریزی احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه را در دستور قرار دادیم که ۱۵ هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های حرارتی، ۱۰ هزار مربوط به بخش صنعت و ۱۰ هزار مگاوات مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در تهران ۱۰ مگاوات تا پایان سال وارد مدار می‌شود و برای سال ۱۴۰۴ نیز مقرر شده ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد مدار کنیم.

وی با بیان این‌که تاکنون ۳۰ هزار درخواست برای تغییر نام قبوض دریافت شده است، تصریح کرد: این درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد اما به دلیل این‌که اشتراک مربوط به ملک است و شخصی نیست، اقبال کمتری در این بخش از سمت مشترکان وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه سال ۱۳۹۵ درباره ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ادارات دولتی گفت: آیین‌نامه اجرایی این مصوبه ابلاغ نشد اما با این حال سه مگاوات انرژی خورشیدی در سازمان‌های مختلف نصب کردیم و براساس برنامه ‌ریزی‌ صورت گرفته برای سال ۱۴۰۲ مقرر شده که ادارات یا کل نیاز برق خود را تامین کند و یا بخشی از بار را از روی شبکه بردارد که امسال این موضوع اتفاق افتاد.

وی در خصوص میزان تلفات شبکه برق تهران نیز گفت: میزان تلفات در شبکه برق تهران بهترین رتبه را دارد، بدون این‌که قابل مقایسه با دنیا بوده و رقم آن کمتر از شش درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه امسال بیشترین تمرکز ما روی مشترکان پرمصرف اداری بود، گفت: هیچ‌گونه قطع برق در مشترکان خانگی پرمصرف نداشتیم اما اگر در شرایطی قرار می‌گرفتیم که مجبور به اعمال محدودیت بر سایر مشترکان بودیم، قطعا قطع برق اتفاق می‌افتاد.

 وی با بیان اینکه در طول ۵ ماه گذشته میزان سرقت تجهیزات برقی در تهران ٥٠٠٠ مورد بوده است، گفت: یکی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از سرفت تبدیل کابل‌های هوایی به خودنگهدار بوده که در این راستا ٧٠٠٠ کیلومتر شبکه خودنگهدار ایجاد شده است اما همچنان شاهد سرقت تجهیزاتی دیگر همچون درهای داخل پست هستیم.

وی با بیان اینکه این مساله خطرات زیادی برای شهروندان دارد، گفت: در طول سه ماه اخیر میزان سرقت از تجهیزات کاهش یافته که دلیل آن افزایش گشت‌های بازرسی و هماهنگی با نیروی انتظامی، شناسایی مناطق سرقت خیز و ایمن سازی تجهیزات بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیشترین قبض صادر شده در تهران را معادل ١٢ میلیون تومان اعلام کرد.

ارسال نظر