شناسه خبر : 24283

تدوین بسته تشویقی جدید برای شتاب گرفتن نوسازی بافت فرسوده

تدوین بسته تشویقی جدید برای شتاب گرفتن نوسازی بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین بسته‌های تشویقی جدید برای جلب مشارکت مردم، سرمایه‌گذاران، توسعه‌گران و سازندگان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، محمد آئینی گفت: سازندگان و توسعه‌گرانی که نسبت به نوسازی محله‌ای و یا از روش تجمیع پلاک‌ها استفاده می‌کنند، از امتیازات و مشوق‌های بیشتری از جمله اضافه تراکم، کسر پارکینگ، کاهش زمان صدور پروانه، تخفیفات نظام مهندسی و عوارض شهرداری و سرعت در اخذ مجوز‌های مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: مالکان واحد‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی در طول زمان نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

آئینی با تاکید بر استفاده از متخصصان، نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی در حوزه بازآفرینی شهری گفت: به دنبال این هستیم تا از ظرفیت جوانان و گروه‌های جهادی متخصص در محلات کم برخوردار در راستای تحقق سند تحول مردمی دولت سیزدهم استفاده کنیم.

معاون وزیر راه با بیان اینکه دفاتر نوسازی و تسهیل گری در محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند سهم زیادی در مشارکت مردمی و تجمیع بافت‌های فرسوده داشته باشند، گفت: تسهیل‌گران و گروه‌های جهادی تخصصی می‌توانند با ارائه مشورت‌های تخصصی و آموزش‌های لازم به شهروندان آن‌ها را به نوسازی بافت‌های فرسوده تشویق کنند.

ارسال نظر