شناسه خبر : 23177

به روز شدن صدور پروانه ساختمانی

به روز شدن صدور پروانه ساختمانی

چندماه قبل گزارشی در خصوص کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی پخش شد و شهروندان از نبود ضابطه و معیار مشخص در این روند گلایه داشتند. شهردار پایتخت دیروز گفت: مدیریت شهری قرار است که قدرالسهم شهرداری را تجمیع و روان‌سازی کند تا ارائه خدمات تسریع شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وعده شهرداری این بود که کاهش زمان صدور پروانه در پایان خرداد به دوماه کاهش یابد. علیرضا زاکانی می گوید شهرداری درحال مذاکره با سایر دستگاه‌هاست تا گلوگاه‌ها کم شوند.
 برای صدور پروانه حوزه‌هایی مانند عقب نشینی، آتش نشانی، نمای ساختمان در نظر گرفته می‌شود و در فرآیند صدور پروانه نهاد‌های دیگر دخیل هستند.

 پروانه‌هایی که طبق مصوبه سال ۱۳۷۱ قرار بود ظرف مدت ۷ روز صادرشود اما با گذشت ۳۰سال هنوز مراجعه کنندگان در پیچ و خم ادارات درگیر صدور پروانه هستند.
طی بازدید میدانی ازدفاتر الکترونیک شهر، شهروندان گلایه بسیاری از روند صدور پروانه ساختمانی داشتند واینکه هردستگاه نسبت به دادن مجوز مارا دربلاتکلیفی می‌گذارند وبرای گرفتن مجوز گا‌ها تا دو سال معطل هستیم  و در بسیاری موارد نیز مالک و سازنده بامشکل مواجه می‌شوند و منصرف ازساخت وساز می شوند.
اما حالا علیرضا زاکانی شهردارتهران درپاسخ به علت تاخیر در صدور پروانه‌های ساختمانی این گونه پاسخ داد:اگرتمام دستگاه‌ها همه باهم گام هم باشندقطعا در ۷ روز نمی‌توان پروانه ساختمانی صادرکرد چراکه ۱۲۰ دستگاه درگیرصدور پروانه هستند وگا‌ها بین ۸تا۱۰ ماه وچه بسا ۳۷۵ روز طول می‌کشد ودر برخی مواقع نیز تادوسال صدورپروانه ساختمانی طول می‌کشد واین حق مردم است که ۷روزه پروانه ساختمانی برای آنهاصادرشود
وی ادامه داد: هر۶ ماه کاهش درصدور پروانه‌های ساختمانی به نفع سازنده است وصرفه اقتصادی وسرمایه گذاری دارد لذا ما درشهرداری تهران تمامی مراحل صدور پروانه که دراختیار ماست را کاهش می‌دهیم و از خردادماه این قول رابه شهروندان می‌دهیم که ظرف مدت دوماه بتوانند پروانه ساختمانی دریافت کنند
بااجرای الزامات صدور پروانه‌های ساختمانی وبه روزشدن ادارات، پروانه‌های ساختمانی درآینده به زمان مطلوب واستاندارد خواهد رسید.

ارسال نظر