شناسه خبر : 22621

اختصاصی چابک آنلاین؛

۸۰۰ شرکت انبوه سازی از چرخه بازار مسکن خارج شدند/شغل انبوه سازی به فراموشی سپرده خواهد شد/سودانبوه سازان ازفروش املاک بین ۵ تا ۱۰ درصد است

۸۰۰ شرکت انبوه سازی از چرخه بازار مسکن خارج شدند/شغل انبوه سازی به فراموشی سپرده خواهد شد/سودانبوه سازان ازفروش املاک بین  ۵ تا ۱۰ درصد است

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن وساختمان تهران،درخصوص شرایط شرکت های انبوه سازی در آینده اظهار نگرانی کرد وگفت: به علت رکود نسبی بخش مسکن، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش دستمزدها و عدم همکاری مناسب شهرداری، شرکت های انبوه سازی سال فوق العاده سختی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش چابک آنلاین، سعیدآسویار، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: درحوزه صنف انبوه سازی استان تهران بالغ بر یک هزار عضو فعال  وجود داشت  که طی ۵ سال اخیر به تعداد ۲۰۰ شرکت کاهش پیدا  کرده است.

به گفته وی، با ادامه این روند، احتمالا  شغل انبوه سازی به فراموشی سپرده خواهد شد و بسیاری از افراد فعال در این صنف پیگیر شغل دوم هستند .

وی،خاطرنشان کرد: نه تنها حمایتی از این شرکت های انبوه ساز وجود ندارد بلکه فشارهایی هم از جانب دارایی، تامین اجتماعی و حتی شهرداری به شرکت های انبوه سازی وارد می شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران، از افزایش مالیات های ساخت و ساز خبرداد و گفت: حسابداری ها سرانه های مالی زیادی به سیستم انبوه سازی تحمیل کرده اند که شرکت های انبوه سازی حتما باید از مراکزی خرید کنند که کد مالیاتی بدهد و در مراکزی که کد مالیاتی دارند قیمت مصالح و نهاده ها ۹ تا ۱۰ درصد بالاتر از بقیه مراکز خرید است درحالی که قبلا انبوه سازان قیمت ها را رصد می کردند و با مناسب ترین قیمت مصالح را از بازار خریداری می کردند .

آسویار، با اشاره به این که سهم سود انبوه سازان از فروش املاک با توجه به شرایط و بازار عرضه متفاوت است، اظهار کرد: زمانی که جهش باشد ۲۰ تا ۳۰ درصد از سود فروش، سهم انبوه ساز است و در غیر این صورت به اندازه ۵ تا ۱۰ درصد، انبوه ساز سود می برد.

وی،درخصوص رتبه بندی شرکت های عضو انجمن صنفی که از طریق وزارت راه وشهرسازی گواهی مربوطه را گرفته اند، تصریح کرد: شرکت هایی چون پیوندآرم ،آتین سازه تهران وآتی ساز شرکت هایی هستند که رتبه بالایی دارند و از بزرگترین وشناخته ترین شرکت های انبوه سازی در کشور هستند .

عضوهیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن وساختمان تهران، در پاسخ به این سوال که چرا شرکت های انبوه سازی از تکنولوژی های روز در ساخت و ساز استفاده نمی کنند، گفت: ضوابط شهرداری  اجازه نمی‌دهد به سراغ تکنولوژی های انبوه سازی بریم چرا که تکنولوژی برای پروژه های بزرگ و با تعداد واحدهای بالا است که  دیگر  چنین پروژه هایی، تعریف نمی شود.

آسویار، معتقد است که ارزان بودن نیروی کار دلیل دیگری است که تکنولوژی های ساخت و ساز در ایران مورد توجه قرار نگیرد چون زمانی که نیروی کار ارزان است، تکنولوژی نمی تواند با نیروی کار رقابت کند .

ارسال نظر