شناسه خبر : 22354

۳۰۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می‌شود

۳۰۷ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می‌شود

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس اف دوکوهه اندیمشک به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در دوره اوج بار جاری وارد مدار خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «حمیدرضا عظیمی» افزود: این مجموعه سومین واحد نیروگاهی دولتی کلاس اف کشور است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر تجهیزات اصلی نیروگاه در حال نصب است، بخش نهایی سیستم کنترلی نیروگاه نیز در حال تامین است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز تجهیزات این بخش نصب شود.

معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی گفت:  تجهیزات پست برق GIS نیروگاه وارد کشور شده است،  طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم تجهیزات این بخش نیز تا هفته آینده وارد کارگاه شده و حداکثر ظرف ۵۰ روز آینده شاهد نصب پست نیروگاه باشیم.

عظیمی ادامه داد: خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت پروژه به طول ۱۷ کیلومتر توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در حال انجام است،  مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه بتوانیم این خط را برق‌دار کرده و به نیروگاه متصل کنیم.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی افزود:ایستگاه گاز نیروگاه توسط شرکت برق حرارتی احداث شده است، بر اساس اعلام شرکت گاز منطقه، تجهیزات میترینگ و فعالیت‌های مرتبط با این شرکت نیز حداکثر تا اردیبهشت‌ماه به اتمام رسیده و خط مربوطه گازدار خواهد شد.

وی درصد پیشرفت فعلی پروژه را ۷۳ درصد برشمرد و گفت: این طرح جزو پروژه‌های هدف دوره اوج بار صنعت برق حرارتی است و امیدواریم پیمانکار پروژه با افزایش جبهه‌های کاری و اکیپ‌های اجرایی بتواند این واحد نیروگاهی را تا تابستان امسال وارد مدار کند.

ارسال نظر