شناسه خبر : 21672

سود سهام عدالت برای ۳۰۷ هزار نفر دو بار واریز شد

سود سهام عدالت برای ۳۰۷ هزار نفر دو بار واریز شد

۳۰۷ هزار نفر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که شماره شبای خود را امسال اصلاح کرده اند، همزمان با سود عملکرد سال ۹۹ سود سهام عدالت سال ۹۸ خود را نیز دریافت کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، نکاتی را در رابطه با سود سهام عدالت مطرح کرد.

سوال: سود سهام عدالت که واریز شد مربوط به عملکرد چه دوره‌ای است؟
باغستانی: این سود که واریز شد مربوط به عملکرد سال ۹۹ شرکت‌ها است. برای ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر این سود واریز شد.

سوال:چرا این سود سریع‌تر واریز نشد؟
باغستانی: طبق مصوبه ۱۳ بهمن شورای عالی بورس این وظیفه به شرکت سپرده گذاری مرکزی محول شد. با پیگیری‌های که صورت گرفت در ۱۹ اسفند آخرین مرحله این سود توسط یکی از شرکت‌ها دریافت و عملا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شنبه این سود واریز شد. دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان به تعهدات خودشان عمل نکردند و اصلا سودی واریز نکرده اند.

سوال: تکلیف باقی مانده سود سال ۹۸ و ۹۹ چه می‌شود؟
باغستانی: هنوز دو درصدی که از سال ۹۸ باقی مانده که عمدتا مربوط به سود سهام شرکت مخابرات ایران بوده است واریز نشده همچنان نیز برای سود سال ۹۹ این شرکت سود خود را واریز نکرده است عملا هر زمان که این سود‌ها وصول شود نسبت به واریزی به حساب مشمولان سهام عدالت اقدام می‌شود.

اگر برای فردی سود واریز نشد مشکل را ازکجا پیگیری کند؟
باغستانی:افراد با سامانه ذینفعان بازار سرمایه ۱۵۶۹ تماس گیرند در این مرکز آمادگی پاسخ گویی وجود دارد تا مشخص شود به چه علتی مشمولان سود دریافت نکردند و باید چه اقدامی انجام دهند.

سوال:آیا سود برای دریافت کنندگان وام سهام عدالت نیز واریز می‌شود؟
باغستانی:افرادی که وام اعتباری سهام عدالت دریافت کردند بر اساس شماره شبای معتبر سود دریافت خواهند کرد و تفاوتی وجود ندارد.

سوال:اگر مشکل شبای افراد رفع شده باشد سود ۹۸ را امسال دریافت می‌کنند؟
باغستانی: در سال ۹۸ حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شماره شبای معتبری را به سپرده گذاری برای توزیع سود ارائه نکرده بودند با اطلاع رسانی‌های که انجام شد در حدود ۳۰۷ هزار نفر نسبت به اصلاح شماره شبای خودشان اقدام کردند که این افراد امسال سود سال ۹۸ و سود سال ۹۹ را باهم دریافت می‌کنند.

ارسال نظر