شناسه خبر : 34031

لیست ساختمان‌های ناایمن به مراجع قضایی ارسال شد

لیست ساختمان‌های ناایمن به مراجع قضایی ارسال شد

۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد. ۹۵ ساختمان پرخطر است و مالکان آنها برای ایمن سازی پای کار نیامدند. مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت که لیست ساختمان‌های ناایمن به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، این بار انبار 3000 متری موتورسیکلت در میدان گمرک در آتش سوخت. در این حادثه  چندین نفر مصدوم شدند.بیش از 200 آتش نشانان به محل حادثه اعزام تا حریق اطفا شود.

موضوع ساختمان های ناایمن شهر تهران مدت هاست که مطرح شده و مسوولان شهری بارها هشدار داده اند که ما فقط می توانیم به ساختمان های ناایمن اخطار دهیم و نقص قانون در این زمینه وجود دارد.

 آتش نشانی 5 بار اخطار داد اما کسی گوش نکرد/  هزینه آتش سوزی گمرک را باید مالکان خودشان پرداخت کنند/باید جلوی ساختمان های ناایمنی که اخطار گرفته اند مانع گذاشت

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران می گوید که  همه کلیپ آتش سوزی گمرک را مشاهده کرده‌اند. به اصل آتش که گاهی اتفاق می‌افتد و البته باید جلوی آن را گرفت، کاری ندارم؛ اما آتش نشانی 5 بار به این ساختمان اخطار داده بود و گوش ندادند و آتش سوزی رخ داد. دادستان نیز تاکید کرد که هزینه این آتش سوزی را خودشان باید پرداخت کنند. چرا که کارهایی که باید انجام می‌دادند انجام ندادند و لذا ما باید از شهرداران مناطق بخواهیم جاهایی که اخطار دریافت می‌کنند؛ اما گوش نمی‌کنند جلوی آنها مانع گذاشته شود تا نتوانند استفاده کنند.

سال 95 بود که پلاسکو فروریخت ودر این حادثه 16 آتش نشان جان خود را ازدست دادند در همان زمان هم اعلام شد به این ساختمان بارها هشدارهای لازم داده شده بود اما توجهی نکردند.

بازدید از 33 هزار ساختمان ناایمن / 129 ساختمان در تهران پرخطر بود

کارشناسان آتش نشانی از 33 هزار ساختمان ناایمن بازدید کردند. ضریب ناایمنی ساختمان ها متفاوت است و 129 ساختمان پرخطر در تهران وجود داشت که برخی از آنها اقدام به ایمن سازی کرده و در حال حاضر تعداد این ساختمان به زیر 100 عدد رسیده است.

دادستانی هم در زمینه ساختمان های ناایمن ورود کرد. جلساتی با حضور دادستانی، شهرداری تهران و مالکان ساختمان های ناایمن برگزار شد؛ قرار شد مالکانی که پای کار نیامده اند برابر قانون با آنها برخورد شود.

 چگونگی برخورد با ساختمان های ناایمن مصوبه دارد/ساختمان های بحرانی با پیگیری مدیریت شهری به ۹۵ ساختمان رسید/ انتشار لیست ساختمان های ناایمن تشویش اذهان عمومی نیست، حق مردم است که مطلع باشند

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران  با طرح این پرسش که تا کی قرار است در شهرداری تهران به اخطار اکتفا کنیم؟ گفت: در شورای اسلامی شهر تهران سال ۹۸ مصوبه تصویب و چگونگی برخورد با ساختمان های ناایمن تعیین شد. (اخطار ، اطلاع‌رسانی ، درخواست قطع انشعابات از مراجع قضایی و پلمب) مراحل برخورد با ساختمان های ناایمن است.

به گفته بابایی، ساختمان های بحرانی با پیگیری مدیریت شهری به ۹۵ ساختمان رسیده است.این ساختمان ها جزو  ساختمان هایی هستند که مالکان آنها هیچ توجهی به اخطارهای شهرداری نداشتند و برغم جلسه با معاون دادستان اما مالکان هیچ‌همراهی ندارند.شهرداری تهران‌ باید پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اطلاع‌رسانی ساختمان های ناایمن به شهروندان اقدام کند. انتشار لیست، تشویش اذهان عموم نیست چرا که ۹۶۰ هزار ساختمان در تهران وجود دارد و صرفا ۹۵ ساختمان بحرانی و خیلی در خطر است؛ حق مردم است که مطلع باشند.

لیست ساختمان های ناایمن را به دادستانی ارسال کردیم/مهلت مالکان ساختمان های ناایمن به اتمام رسید

شهرداری تهران نمی تواند اسامی ساختمان های ناایمن را به لحاظ حقوقی اعلام کند. قدرت الله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران  گفت: لیست ساختمان های ناایمن را به دادستانی ارسال کردیم و آنها باید در خصوص انتشار اسامی تصمیم بگیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران تاکید کرد که  مهلت به مالکان برای ایمن سازی دادیم برخی پای کار نیامدند به همین دلیل اسامی آنها را به مراجع قضایی ارسال کردیم.

بر اساس این گزارش، بخشی از ناایمنی ساختمان ها علاوه بر بافت قدیمی و کهنه‌ی این بناها(بافت فرسود)، به نبود سیستم اعلام حریق بازمی‌گردد. اغلب ساختمان‌های ناایمن سیستم اعلام حریق ندارند و  همین امر باعث می‌شود در زمان ایجاد حریق، اقدامات لازم  به موقع انجام نشود. شهرداری اخطار به این ساختمان ها می دهد اما برخی توجهی به آن نمی کنند.

معاون شهردار:  آخرین اخطار شهرداری هنوز بر روی در انبار سوخته گمرک بود/صاحبان مشاغل به اخطارهای شهرداری تهران توجه کنند

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص حریق میدان گمرک و همچنین اخطارهای شهرداری به مالکان ساختمان های پرخطر گفت: آخرین اخطار شهرداری هنوز بر روی در انبار آتش گرفته میدان گمرک است اما توجهی به آن نشده . باید صاحبان مشاغل به اخطارهای شهرداری تهران توجه کنند. در این حاثه 2 آتش نشان مصدوم شدند.

ساختمان های بالای 6 طبقه باید از آتش نشانی تاییدیه دریافت کنند/مشکل برخی از ساختمان های قدیمی است

بر اساس این گزارش، ساختمان‌های ناایمن یکی از معضلات اساسی شهر تهران هستند. بیش از 10 سال است که ساختمان های بالای 6 طبقه باید از آتش نشانی تاییدیه دریافت کنند و تاکنون این امر رخ داده ودر این ساختمان ها مشکلی ایجاد نشده است.

شهرداری تهران بنا دارد ساختمان‌های ناایمن تهران را تعیین  تکلیف کند و  در حال حاضر بخش زیادی از معضلات چند ده ساله تعین  تکلیف شده و برخی هم در دستور کار مدیریت شهری است. 

متاسفانه مالکان حدود ۹۵ ساختمان ناایمن، تاکنون اقدام خاصی  نکرده اند/ دستگاه قضا برخورد می کند

برخی از ساختمان هایی که پیش از این قانون ساخته شده اند دچار مشکل هستند.از سال گذشته ، دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در زمینه ساختمان های ناایمن آغاز کرد. در سال 1401  ، ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران وجود  داشت  که سال‌ها  بر روی همین عدد مانده بود، ساختمان‌هایی بسیار پرخطر که  هر لحظه امکان ریزش انها وجود دارد. با ورود دستگاه قضا و جلساتی که با مالکان ساختمان‌های ناایمن برگزار شد بعضی از مالکان پای کار آمدند و تشکیل پرونده دادند.متاسفانه مالکان حدود ۹۵ ساختمان ناایمن، تاکنون اقدام خاصی  نکرده اندو اسامی آنها به دستگاه قضا داده شد. دستگاه قضاء با مالکان این ۹۵ ساختمان  برخورد قانونی خواهد کرد.

 

ارسال نظر