شناسه خبر : 25856

اختصاصی چابک آنلاین؛

ظرفیت ایجاد شده در صنعت کاشی و سرامیک سه برابر نیاز داخلی است

ظرفیت ایجاد شده در صنعت کاشی و سرامیک سه برابر نیاز داخلی است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشور، با اشاره به اینکه صنعت کاشی و سرامیک یکی از صنایع پیشگام ۱۵ گانه کشور است، گفت: ظرفیت نصب شده حال حاضر صنعت کاشی و سرامیک بیش از ۷۰۰ میلیون مترمربع بوده اما متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر صنعت ساختمان و محدودیت های امر صادرات از همه ظرفیت ها استفاده نمی شود.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، بهنام عزیز زاده، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: سال گذشته ۴۵۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک درکشور تولید شد که ۴۰ درصد آن یعنی معادل ۱۸۲ میلیون متر مربع صادر شد.

وی، خاطر نشان کرد که بیش از ۷۰ درصد صادرات صنعت کاشی و سرامیک کشور به عراق، حدود  ۶ درصد  به کشورهای پاکستان، افغانستان و آذربایجان و مابقی محصولات نیز به ۵۲ کشور دنیا در قاره های مختلف صادر می شود .

عضو هیات مدیره  انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور، با بیان این که ظرفیت های ایجاد شده برای تولیدات کاشی و سرامیک کشور بیش از ۳ برابر نیاز داخلی است، گفت: حدود ۱۵۰ واحد تولیدی در این صنعت وجود دارد و ۱۱۰ شرکت عضو انجمن هستند و باتوجه به ظرفیت های ایجاد شده برای این صنعت، شرکت ها رقابت پذیری شدیدی با هم دارند.

عزیززاده، ادامه داد: باتوجه به رقابت پذیری بالا در این صنعت، محصولات کاشی و سرامیک در طیف های متفاوت با قیمتها، طرح ها و سایزهای متفاوت تولید و عرضه می شود به نحوی که رقابت پذیری بالا موجب شده است قیمت های واقعی در بازار تعیین شود.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت ها با برندسازی جایگاه خودرا در بازار پیدا کرده اند، گفت: واحد های تولیدی این صنعت به دلیل توانمندی و تجهیزات به روز، توان تولید اغلب محصولات را دارند اما این تولیدات متناسب با کشش بازار است که موجب می شود کمتر از ظرفیت موجود تولید صورت گیرد .

وی، افزود: مسیرهای صادراتی مستلزم هموار سازی و حذف موانع و محدودیت ها است تا بتوان محصولات صنعت کاشی وسرامیک  را علاوه بر بازارهای همسایه، به اقصی نقاط جهان صادر کرد و حضور موثری در بازارهای خارجی از جمله بازارهای اروپا داشت.

 

ارسال نظر