شناسه خبر : 42449

برای تعیین تعرفه پزشکی هیچ اقدامی نشده است

برای تعیین تعرفه پزشکی هیچ اقدامی نشده است

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه پزشکی باید هر چه سریعتر به نرخ واقعی تعیین شود، گفت: سلامت و نشاط قشر پزشکی ضامن امنیت و سلامت جامعه است و نباید هجمه به آنها در کشور وارد شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رییس زاده روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: متاسفانه هنوز بحثی در مورد تعیین تعرفه های پزشکی و لحاظ قیمت تمام شده در شورای عالی بیمه مطرح نشده و این بی تفاوتی نسبت به امر مهم تعرفه ، عجیب است.

رییس زاده تصریح کرد: با توجه به بی توجهی نسبت به این امر مهم، برخی ناملایمات را به گردن جامعه پزشکی می اندازند و الان چهارم دی ماه است و هنوز برای تعیین تعرفه پزشکی هیچ اقدامی نشده است.

وی اظهار داشت: عدم اجرای سیاست های کلان نظام سلامت ، بی توجهی به قانون بودجه در خصوص تعیین تعرفه های پزشکی و افزایش هزینه های درمان به مردم سرریز می شود.

رییس زاده افزود: در سایه ورود اظهارنظرهای غیرتخصصی و هجمه های غیرواقعی، مشکلاتی برای جامعه پزشکی بوجود آید و عقب گردی در برخی رشته ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در دوران همه گیری کرونا جامعه پزشکی فداکاری زیادی کرد و ۲۰۰ شهید تقدیم کردیم و وظیفه درمانی خود را به نحو احسن انجام دادند و در بحث تربیت نیرو، آموزش در دنیا اقدامات کم نظیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: نگرانی دارم که به دلیل برخی تصمیم گیری های نادرست ، ناسپاسی در جامعه پزشکی ایجاد شود و نباید مورد هجمه قرار گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: سلامت و نشاط جامعه پزشکی ضامن سلامت مردم است، حرمت آنها نگه داشته شود و انتقاداتی وجود دارد به گوش هستیم ، ولی نباید کلیت جامعه پزشکی را تخریب کنیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای آموزش پزشکی در کشور، افزود: پیچیده ترین و دشوارترین اعمال جراحی در کشور انجام می شود و بیماری برای درمان به خارج اعزام نمی شود، بنابراین کسی نمی تواند جامعه پزشکی را متهم کند که کم کاری کرده است.

رییس زاده تصریح کرد: رشته های تخصصی و فوق تخصصی در کشور ایجاد شده و کم کاری نکردیم.

رییس زاده افزود: پیشرفت های خوب در بهداشت و درمان داشتیم ۱۶۵ هزار پزشک ، بیش از ۵۰ هزار متخصص داریم ، بیش از ۲ هزار متخصص خانم داریم و رشد جمعیت کشور دو و نیم برابر شده ولی پزشکی ۱۰ برابر رشد داشته است.

ارسال نظر