شناسه خبر : 44195

مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت می‌شود

مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت می‌شود

مدیر صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس قانون صندوق تامین خسارت‌های بدنی مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت دیه خانم‌ها تا سقف دیه مرد‌ها است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی قمصریان، مدیر صدوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی که سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد صندوق تامین خسارت‌های بدنی مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت دیه خانم‌ها تا سقف دیه مرد‌ها شد.

این مقام مسئول افزود: لذا در تمام حوادث و اتفاقات که برای خانم‌ها رخ می‌دهد (البته که برای تصادفات رانندگی همان بیمه‌نامه ملاک عمل است) در موارد فوتی و مواردی که دیه در نظر گرفته می‌شود مابه‌التفاوت دیه خانم‌ها و آقایون بر اساس احکام شرعی توسط صندوق خسارت‌های بدنی پرداخت می‌شود.

قمصریان در ادامه اظهار کرد: در واقع محاکم ما یعنی دستگاه قضایی و قضات دیه را بر اساس احکام شرعی صادر می‌کنند، اما مابه‌التفاوت دیه خانم‌ها تا دیه مرد‌ها را صندوق پرداخت می‌کند کل پروند‌هایی که از سال ۹۲ تاکنون وجود داشته و پرداخت کردیم ۲ هزار و ۴۵۹ مورد پرونده بوده که به تعداد ۳ هزار و ۷۳۹ زیان دیده مابه‌التفاوت پرداخته شده است این نکته را هم باید گفت ممکن است در برخی پروند‌ها چندین زیان دیده وجود داشته باشد برای همین تعداد پرداختی از تعداد پرونده‌ها بیشتر است. مبلغ پرداختی‌ها هم حدود ۴۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

او افزود: به طور مثال متاسفانه در حادثه متروپل ۷ نفر از فوت شدگان حادثه خانم بودند و محاکم قضایی مالک ساختمان را به پرداخت دیه شرعی محکوم کرده بود که مابه‌التفاوت را صندوق بیش از ۲ میلیارد تومان پرداخت کرد.

ارسال نظر