شناسه خبر : 34810

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه در طراحی محصولات بیمه ای نیازمند تعامل بیشتر با بازارسرمایه است

صنعت بیمه در طراحی محصولات بیمه ای نیازمند تعامل بیشتر با بازارسرمایه است

یک عضو هیات عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، بیمه را صنعتی نیازمند تعامل خواند و اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) فرصتی برای جذب مشتریان جدید بوده وبیمه گران در چنین نمایشگاه هایی می توانند پنل هایی با جنبه ترویجی برگزارکنند تا با ایجاد جذابیت و تبلیغات توسعه فرهنگی هم ایجاد شود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، علی بنیادی نائینی، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: صنعت مالی کشور متشکل از بانک، بورس و بیمه است اما اگر سایر ارکان تاثیرگذار در صنعت مالی مانند نهاد مالیات، گمرک و تامین اجتماعی هم در این نمایشگاه حضور یابند می توان دستاورد های بزرگی از این رویداد کسب کرد.

وی،اذعان داشت که فلسفه وجود نمایشگاه ها رودرویی مدیران، فعالان و علاقه مندان یک صنعت است تا افراد خارج ازکلیشه های اداری محصولات، دستاوردها، تنگناها و پیشرفت ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بنیادی نائینی، تاکیدکردکه دردنیا فستیوال هایی برای هم افزایی بین بیمه گران مرسوم است ودر ایران هم همینطور، منتهی برای بهبود بهره‌وری این فستیوال که امروزه در قالب نمایشگاه ظهور یافته  می توان تلاش کرد.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت حضور هدفمند صنعت بیمه درچنین نمایشگاه هایی، گفت: نمایشگاه صنعت مالی کشورظرفیت های قابل توجهی دارد وبا توجه به حجم تعداد بازدیدکنندگان غرفه کار گزاری ها، نهاد های مالی، شرکت های دانش بنیان و بانک ها بهتر بودکه تعامل این افراد با صنعت بیمه بیشتر بود اما بیشتر بازدید کنندگان صنعت بیمه از همکاران بودند.

بنیادی،یکی از راه های تعامل هرچه بیشتر صنعت بیمه با سایر نهادهای مالی حاضر در نمایشگاه بین المللی صنعت مالی را توریست محور بودن دانست به این معنی که معاونین فنی و یا مدیران شرکت های بیمه ای پنل هایی را  در غرفه هایی مانند بانک ها برگزارتا قابلیت های صنعت بیمه را به خوبی معرفی کنند زیرا صنعت بیمه قابلیت هایی دارد که نیازمند تعامل است.

وی، تصریح کرد که:صنعت بیمه در طراحی برخی ازمحصولات بیمه ای مانند اوراق اتکایی نیاز به تعامل با بازار سرمایه دارد و درخصوص  تفکیک حساب بیمه های زندگی از غیر زندگی هم می تواند از ظرفیت و اختیاری که بانک مرکزی برای صنعت بیمه ایجاد می کند بهره ببرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، اظهارداشت: صنعت بیمه می تواند ظرفیت های ایجابی و سلبی نمایشگاه را به‌رخ بکشد و با جاذبه آفرینی آگاهی افراد را نسبت به بیمه افزایش دهد تا نسبت به خرید و تهیه پوشش های بیمه ای تمایل پیدا کنند.

بنیادی، ادامه داد:از سوی دیگر شرکت های بیمه ای می توانستند در نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) هرکدام یک محصول جدید بیمه ای ارائه دهند تا طیف وسیعی از مخاطبان مانند سرمایه گذاران یا بازنشستگان برای تهیه پوشش های بیمه ای اقدام کنند.

وی، تاکید کرد: در بعضی از سالن های نمایشگاه صنعت مالی امسال سوپرمارکت های مالی وجود داشت که در آن خدمات مالی و مشاوره ارائه می شد، صنعت بیمه هم می تواند پنل هایی با جنبه ترویجی داشته باشد و با ایجاد جذابیت و تبلیغات توسعه فرهنگی ایجاد کند.

بنیادی در پاسخ به این پرسش که چرا حضور بیمه گران در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور کمرنگ بود، گفت: نمایشگاه صنعت مالی می تواند فرصتی برای جذب مشتریان جدید باشد واز طرفی صنعت بیمه هم نیاز به معرفی خود دارد، این نکته که چرا حضور بیمه گران پررنگ احساس نشده است را باید بررسی کرد.

وی، افزود: اگر چه امسال برخی شرکت های بیمه در سایر سالن ها حضور داشتند و برخی هم محصولات جدیدی را ارایه کردند اما به نظر می رسد که صنعت بیمه می توانست بهره برداری بیشتری از این فضا داشته باشد و البته که این نقیصه قبل از اینکه متوجه شرکت های بیمه ای باشد متوجه سیاستگذاران نمایشگاه و خود بیمه مرکزی است.

 

ارسال نظر