شناسه خبر : 33575

قانون بیمه کارگران ساختمانی مانع اجرای نهضت ملی مسکن شده است

قانون بیمه کارگران ساختمانی مانع اجرای نهضت ملی مسکن شده است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی برای مردم متقاضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن به یک مانع تبدیل شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سلمان اسحاقی روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس و در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه یکی از افتخارات مجلس یازدهم تصویب قانون جهش تولید مسکن و آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: اجرای این طرح به خانه دار شدن مردم منجر خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی، تصمیماتی اخذ شده که به یکی از دغدغه های مردم تبدیل و مانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی متقاضیان این طرح شده است که باید اصلاح این ماده به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و رئیس جلسه امروز صبح علنی مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد: با این اخطار موافقیم و در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، رسیدگی به دو فوریت طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار است.

متن ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمان به این شرح است:

سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه (از مالک) نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند. در صورت عدم تامین منابع لازم برای گسترش پوشش بیمه ای کارگران با تصویب هیات وزیران، افزایش سقف مجموع عوارض تا ۲۰ درصد بلامانع است.

ارسال نظر