اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های بیمه ای موظف به بیمه کردن خودروهای با سن بالا هستند

شرکت های بیمه ای موظف به بیمه کردن خودروهای با سن بالا هستند

معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت، اظهار کرد: در تمامی دنیا خودروهای با سن بالا هم بیمه می شوند اما با قیمتی متفاوت زیرا نرخ و شرایط برای بیمه کردن خودروها دست خود شرکت های بیمه ای است و ارزش حق بیمه را نیز شرکت بیمه ای تعیین می کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، امیرحسین قربانی در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: ملاک بیمه گران برای بیمه اتومبیل، پلاک است و سن و سال خودروعامل مهمی برای بیمه گران نیست، البته این مساله درهنگام ارزیابی ریسک بیمه های بدنه مد نظر قرار می گیرد.

وی،با بیان اینکه شرکت های بیمه ای مجبور به بیمه کردن هر نوع خودرویی که پلاک داشته باشد هستند، افزود: وقتی به خودرویی پلاک داده می شود به معنای آن است که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شرکت های بیمه ای هم موظف هستند که آن را بیمه کنند.

معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت، تصریح کرد: گاهی در اروپا قیمت بیمه یک خودرو از خود خودرو گران تر است که معمولا اینگونه خودروها کاربری روزمره ندارند وارزشمند هستند و در نمایشگاه یا موزه  نگهداری می شوند.

وی،اذعان داشت که در بیمه نامه شخص ثالث، فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار می گیرد اما سن خودرو دیده نشده درحالیکه سن می تواند عامل موثری درایجاد خسارت باشد زیرا هرچقدر خودرو به روزتر باشد از ایمنی بالاتری برخوردار خواهد بود و امکاناتی که امروزه خودروهای جدید دارند همانند ایربگ، ای بی اس و موارد بسیار دیگر، فاکتورهای مهمی هستند که ایمنی بیشتری نسبت به خودروهای قدیمی ایجاد می کنند.

معاون توسعه بازار شرکت بیمه ملت، با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، افزود: هر روزه یک ویژگی جدید برای خودروها ارائه می شود و تفاوت ماشین های جدید و قدیم بسیار زیاد است.

قربانی،خاطرنشان کردکه در بیمه بدنه اتومبیل، اگر بیش از یکسال از سال ساخت یک خودرو گذشته باشد به ازای هرسال مازاد آن پانزده سال، سالی 2 درصد تا سقف 20 درصد، حق بیمه بالاتری محاسبه می شود یعنی اگر 17 سال از تاریخ تولید یک خودرو گذشته باشد 4 درصد روی حق بیمه اعمال می شود.

وی، توضیح داد:در بیمه نامه بدنه اتومبیل، هر شرکتی برای خود یکسری قوانین و مقررات مشخص کرده اما دربیمه شخص ثالث ملاک پلاک خودرو است و هر خودرویی که پلاک داشته باشد باید بیمه شودکه منشاآن هم قانونی است که می گوید تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی باید دارای پوشش بیمه ای شخص ثالث باشند.

 

ارسال نظر