شناسه خبر : 28932

اختصاصی چابک آنلاین؛

کدام موجودی های شرکت آلومینای ایران درسال گذشته فاقد پوشش بیمه ای بود؟

کدام موجودی های شرکت آلومینای ایران درسال گذشته فاقد پوشش بیمه ای بود؟

موجودی های شرکت آلومینای ایران شامل کالای خریداری شده برای فروش، کالای درجریان ساخت و مواد اولیه(موجودی های سنگ بوکسیت و سنگ آهک خردایش شده و ردایش نشده) که آسیب پذیر نیستند، درسال گذشته فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بوده که همین موضوع تذکرحسابرس قانونی را به دنبال داشته است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، شرکت آلومینای ایران یکی ازواحدهای تجاری فرعی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است که به بهره برداری ازمعادن بوکسیت، اکتشاف و استخراج مواد اولیه ازمعادن و تاسیس و یا توسعه کارخانجات فرآوری بوکسیت، تولید آلومینا و آلومینیوم می پردازد.

گفته می شود که شرکت آلومینای ایران در سال گذشته موجودی مواد و کالای آسیب پذیر ازجمله قطعات ولوازم یدکی، مواد اولیه، کمکی و سوختنی خود را به ارزش دفتری 18.312 میلیارد ریال تا مبلغ 2.555 میلیارد ریال در مقابل خطرات ناشی از زلزله و آتش سوزی تحت پوشش بیمه قرارداده است.

هیات وزیران درآیین نامه اجرایی بند چ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ دستگاه های اجرایی را موظف کرده تا با شناسایی اموال و ریسک آنها و تحلیل خطر تمامی اموال بیمه‌پذیر را در برابرحوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق ها، تحت پوشش بیمه ای متناسب قرار دهند.

 

ارسال نظر