شناسه خبر : 27854

توسعه دیجیتالی زمینه ساز انقلاب در صنعت بیمه به شمار می‌رود


توسعه دیجیتالی زمینه ساز انقلاب در صنعت بیمه به شمار می‌رود

نظام اقتصادی کشور، راهکارهای متنوعی را برای برون رفت از چالش های موجود در اختیار دارد که ظرفیت های بیمه ای از مهمترین آنها به شمار می رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در "نهمین همایش و نمایشگاه بین المللی اینوکس کیش" سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نظام تامین مالی کشور با محوریت بانک، بیمه و بازارسرمایه باید همگن و هماهنگ عمل کنند و تا به بنیان اقتصاد لطمه ای وارد نشود.

رئیس کل بیمه مرکزی، جزئیات و کیفیت نقش آفرینی صنعت بیمه در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم در بازارهای مالی کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: راهبرد سرمایه گذاری و همچنین تامین مالی صنعت بیمه علاوه بر تقویت بازار سرمایه و بازارهای دیگر، هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه را نیز دنبال می کند.

مهندس بهزادپور ارزش روز سرمایه گذاری صنعت بیمه در بورس را بالغ بر ۵۳ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری بیمه و تفکیک ذخایر و منابع بیمه های زندگی با سایر حق بیمه ها رشد سرمایه گذاری این صنعت افزایش خواهد یافت.

رئیس شورای عالی بیمه از توسعه دیجیتالی به عنوان انقلاب مهم صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: با حضور اینشورتک ها و سایر عرصه های دیجیتالی در صنعت بیمه امکان پیشنهاد کارآمدترین بیمه نامه ها با مناسب ترین نرخ ممکن فراهم شده که بیمه گذاران برنده اصلی میدان این رقابت به شمار می روند.

وی با اشاره به این نکته که با ظهور بلاکچین ها فضای نوآورانه در صنعت بیمه گسترده تر شده، خاطرنشان کرد: بلاکچین علاوه بر هوشمندسازی قراردادها می تواند عملیات پیچیده نظارتی را تکمیل کرده و بستر ابهام زدایی و شفافیت بیشتر را فراهم کند.

مهندس بهزادپور در پایان با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در بازارهای ثانویه از ایجاد زمینه های لازم و کسب مجوز برای حضور موثر صنعت بیمه در بازارهای اولیه بورس نیز خبر داد و گفت: در دنیا از اوراق بهادار بیمه ای به عنوان یک سرمایه گذاری جذاب و مطمئن یاد می شود و صنعت بیمه کشور نیز باید در این مسیر حرکت کند.

شایان ذکر است پیش از سخنرانی رئیس کل بیمه مرکزی در نهمین رویداد کیش اینوکس، مهدی کشاورز _ مدیرعامل سازمان منطقه کیش_ علیرضا دلیری_ دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور_ ،حسین قربانزاده_ رئیس کل سازمان خصوصی سازی_، حسین عبده تبریزی _ کارشناس ارشد بازار سرمایه_، حسین سلاح ورزی _ نایب رئیس اتاق بازرگانی_ و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات حوزه اقتصادی اعم از بانک، بورس و بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.

 

ارسال نظر