شناسه خبر : 26890

اتصال سازمان تأمین اجتماعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

اتصال سازمان تأمین اجتماعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تأمین اجتماعی یکی از دستگاه هایی است که به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فنوری اطلاعات در اینستاگرام نوشت: یکی از دستگاه هایی که خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تامین اجتماعی بود. این سازمان با اتصال و اشتراک بانک های اطلاعاتی خود در پنجره ملّی، تا الان موفق به ارایه ۴۲ خدمت برخط به میلیون ها بیمه گزار شده که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تامین اجتماعی برسانند.

وی ادامه داد: امروز میلیون ها هموطن برای خدماتی چون، دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تاییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، درخواست هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانه روز و در زمان بسیار کوتاهی و بصورت کاملا رایگان این خدمات را می‌توانند دریافت کنند.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود همه دستگاه های اجرایی کشور موظف هستند تا پایان شهریور ماه سال جاری پنجره واحد خدمات هوشمند خود را را اندازی و به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند.

ارسال نظر