شناسه خبر : 20632

اختصاصی چابک آنلاین؛

اعتبارات دولتی برای پوشش بیمه صنعتگران صنایع دستی اندک است

اعتبارات دولتی برای پوشش بیمه صنعتگران صنایع دستی اندک است

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت که این وزارتخانه به دنبال برقراری پوشش بیمه تکمیل درمان فعالان این بخش است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "فرهاد غلامعلی فلاح"، درحاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، در گفت‌وگو باچابک‌آنلاین، یکی از حمایت های دولت را برقراری پوشش بیمه صنعتگران صنایع دستی عنوان کرد.

وی، بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی به دنبال تهیه پوشش بیمه برای صنعتگران صنایع دستی است اما اعتبارات دولتی در این زمینه کم است و به همین دلیل حرکت در زمینه پوشش بیمه‌ای، کند است.

مدیرکل آموزش و حمایت از تولید، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهارداشت: در سالجاری وزارت میراث فرهنگی موفق شد تا برای دو هزار و 737 نفر از صنعتگران صنایع دستی  پوشش بیمه تامین اجتماعی برقرار کند.

غلامعلی فلاح، از شناسایی و احراز صلاحیت13هزار نفر برای تحت پوشش قرار گرفتن صندوق ﺑﯿﻤﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮐﺸﺎورزان، روﺳﺘﺎﺋﯿﺎن و عشایر خبرداد و گفت: البته درانتظار انجام رونمایی از این طرح هستیم.

وی، در رابطه با حمایت های دولت برای پوشش ﺑﯿﻤﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮐﺸﺎورزان، روﺳﺘﺎﺋﯿﺎن و عشایر، توضیح داد: درحال حاضر 10 درصد حق بیمه را کارفرما و 5 درصد را صنعتگر پرداخت می کند اما دولت بیان کرده که سال اول 15 درصد را کامل پرداخت می کند.

غلامعلی فلاح، اضافه کرد: قرار است در سال دوم 14 درصد حق بیمه را دولت پرداخت کند و یک درصد را بیمه شده و در سال سوم 13 درصد را دولت و دو درصد را بیمه شده پرداخت کند و این روند به صورت پلکانی ادامه خواهد داشت تا 6 سال که در سال ششم 10 درصد را دولت و 5 درصد را بیمه شده پرداخت خواهد کرد.

ارسال نظر