شناسه خبر : 20367

بیمه قسمت ناچیزی از خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش دارد

بیمه قسمت ناچیزی از خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش دارد

­نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: هیچ دوره دستیاری فیزیوتراپی مجوز قانونی ندارد، مردم فریب افراد فاقد صلاحیت فیزیوتراپیست در امور درمانی را در فضای مجازی نخورند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به کاهش فعالیت‌های فیزیکی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به دلیل همه گیری کرونا یادآور شد: نباید­باعث شویم مشکلات حرکتی و عضلانی به دلیل بی تحرکی افزایش یابد.
 
وی افزود: به دلیل استفاده طولانی مدت از تلفن همراه یا لب تاپ به ستون فقرات گردن، کمر فشار وارد شده و زمینه ساز مشکلات ارگونومیک و باعث ضعف عضلات می‌شود.
 
موذن زاده تصریح کرد: لازم است والدین به مدت و طرز استفاده از تلفن همراه و لب تاپ و سایر وسایل رایانه‌ای کودکان و نوجوانان­بیشتر توجه کنند.
 
وی ادامه داد: قرنطینه به دلیل شرایط کرونایی باعث شده بسیاری از کودکان و نوجوانان از انجام فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی، فیزیکی دور باشند و آمادگی جسمانی خود را از دست بدهند. توصیه می‌کنیم خانواده‌ها نسبت به فعالیت فیزیکی فرزندانشان حساس باشند، زیرا سن بروز مشکلات قلبی و عروقی و پوکی استخوان کاهش یافته است و در آینده مشکل ساز خواهد شد.
 
این فیزیوتراپیست به سالمندان نیز توصیه کرد برای پیشگیری از پوکی استخوان بویژه در زنان بالای ۵۰ سال، حتما روزانه پیاده روی داشته باشند و در خانه نیز فعالیت فیزیکی انجام دهند.
 
موذن زاده با اشاره به اینکه بیمه پایه قسمت ناچیزی از خدمات فیزیوتراپی را تحت پوشش دارد، از سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی خواست برای ارائه بسته کامل‌تر این خدمات با انجمن فیزیوتراپی ایران همکاری لازم را داشته باشند تا افراد بیشتری از جامعه بتوانند از خدمات فیزیوتراپی برای درمان بیماری خود بهره‌مند شوند.
 
نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در ادامه به بحث تعرفه‌های فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: بر اساس تورم جامعه باید تعرفه‌های خدمات پزشکی از جمله فیزیوتراپی ۴۵ تا ۶۰ درصد برای سال آینده افزایش یابد در حالیکه شنیده‌ها حاکی از افزایش۱۰ درصد است که این مساله می‌تواند باعث ارائه خدمات با کیفیت پایین به بیماران و حتی تعطیلی مراکز درمانی و مهاجرت پزشکان از جمله فیزیوتراپیست‌ها شود.
 
موذن زاده تصریح کرد: جامعه پزشکی در دوران کرونایی حدود ۳۰۰ شهید را تقدیم وطن کرده است و بر اساس قانون باید تعرفه‌های پزشکی بر اساس هزینه تمام شده خدمات و نرخ تورم افزایش یابد تا شاهد ادامه فعالیت مراکز درمانی با ارایه خدمات باکیفیت به مردم باشیم.
ارسال نظر