شناسه خبر : 20118

اختصاصی چابک آنلاین؛

تمامی معادن زغالسنگ کشور دارای بیمه نامه هستند

تمامی معادن زغالسنگ کشور دارای بیمه نامه هستند

دبیر انجمن زغالسنگ ایران، اظهارکرد: در سه سال گذشته اعضای انجمن متبوع وی نارضایتی از عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای نداشتند و البته در زمانی که حادثه‌ای رخ دهد شرکت‌ها به سراغ تعهدات بیمه‌ای می‌روند وحادثه دراین حوزه زیاد نیست وتاکنون مشکلی ازسوی اعضا نسبت به عملکرد شرکت های بیمه ای وجود نداشته است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "سعید صمدی" درگفت و گو با چابک‌آنلاین، گفت: حدود 150 معدن زغالسنگ درایران وجود دارد که هرکدام مالک خود را دارد ویا زیرمجموعه یک شرکت  هستند و طبیعتا با شرکت‌های مختلف بیمه‌ای قرارداد دارند.

وی، با بیان اینکه معدن زغالسنگ الزاما باید بیمه باشد، افزود: فعالیت درمعادن زغالسنگ پرخطر بوده بنابراین  معدن زغالسنگی وجود ندارد که بیمه نامه نداشته نباشد.

دبیرانجمن زغالسنگ ایران، تصریح کرد: ایران درزمینه رخ دادن حادثه درمعادن زغالسنگ در شرایط متوسطی قراردارد البته شرایط معادن با هم متفاوت است و یک معدن که 40 درصد زغال ایران را تولید می‌کند  7 سال است که حادثه ای نداشته و معدنی هم وجود دارد که مقدار اندکی زغال تولید می‌کند و دچارحادثه شده است.

صمدی، خاطرنشان کرد که میزان رخ دادن حادثه به بهینه سازی شرکت مربوط است و ازآنجایی که کار درمعادن زغال بسیارسخت است، بازرسی‌های بسیارزیاد و سختی از معادن صورت می‌گیرد که این بازرسی‌ها منجر به کاهش حوادث می‌شود.

دبیرانجمن زغالسنگ ایران، گفت: حدود 17 هزارنفردرحوزه معادن مشغول به فعالیت هستند و سالانه 3.5 میلیون تن زغالسنگ خام و حدود 2 میلیون تن کنسانتره زغالسنگ درایران تولید می‌شود.

ارسال نظر