شناسه خبر : 48750

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشترین ضریب اشغال تخت های هتل ها در ایام نوروز به استان های جنوبی رسید

بیشترین ضریب اشغال تخت های هتل ها در ایام نوروز به استان های جنوبی رسید

دبیرجامعه هتلداران ایران، درمورد ضریب اشغال تخت‌های هتل ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سراسرکشور، گفت که هنوز در این خصوص جمع‌بندی نهایی انجام نشده و برای یک هفته دیگر این رقم اعلام خواهد شد زیرا برخی استان‌ها هنوز گزارش نهایی خود را ارائه نداده‌اند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده؛ کامیار اسکندریون، در گفتگو با چابک آنلاین، توضیح داد که استان‌های جنوبی در تعطیلات نوروزی بیشترین نرخ اشغال تخت هتلها را از آن خود کردند که در کنار آن، بعضی از شهرهای استان‌های شمالی نیز در نیمه دوم نوروز همین وضعیت را داشته اند.

وی، یادآور شد که در تعطیلات نوروز سال  ۱۴۰۳، مناطق شمال ‌غربی کشورشامل استان‌هایی همچون اردبیل، زنجان، همدان، کردستان نرخ اشغال تخت هتل ها بین ۲۵ تا ۳۵ درصد در نوسان بود، هر چند که  در جنوب کشور، شیراز، اصفهان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان نرخ اشغال تخت هتل ها و مراکز اقامتی بالایی داشتند که جزایر کیش و قشم از جمله آنها بودند.

اسکندریون، درباره بررسی تخلف هتل ها در تعطیلات ایام نوروز سال  ۱۴۰۳ گفت که تخلف هتلداران تقریبا در مرز صفر درصد بوده که این امر به دلیل نظارت دقیق از سوی نهادهای نظارتی، از جمله جامعه هتلداران بوده که در این بین، وزارت میراث و گردشگری نیز در نوروز نظارت دقیق و هوشمندی بر نرخ‌های اعلامی از سوی هتل‌ها داشت.

وی، افزود: امسال در سامانه، تمامی هتل‌ها نرخ‌های خود را اعلام کردند که بر این اساس مهمانان و گردشگران می توانستند این نرخ ها را کنترل کنند که این امر باعث شد تا نیازی به ورود  نهاد‌های نظارتی برای  نظارت بیشتر نباشد.

 

ارسال نظر