شناسه خبر : 48647

اختصاصی چابک آنلاین؛

آژانس های مسافرتی فاقد رتبه بندی هستند

آژانس های مسافرتی فاقد رتبه بندی هستند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی وجهانگردی، گفت که آژانس های خدمات مسافرتی فاقد رتبه بندی بوده و در شرایط فعلی هیچ سازوکار یا راهکار مشخصی برای این امر دیده نشده است.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، "رحمت الله رفیعی"، درگفتگو با چابک آنلاین، گفت: اگرچه برخی از افراد ممکن است تلاش کنند تا ارزیابی آژانس های مسافرتی را انجام دهند اما هیچ تلاش رسمی و معتبری در این زمینه صورت نگرفته زیرا رتبه بندی آژانس های مسافرتی در دستور کار هیچ سازمانی قرار نگرفته است.

وی، ادامه داد: بعضی آژانس‌های مسافرتی امکانات قوی‌تری را ارائه می‌دهند و برخی دیگر امکانات کمتری را ارائه می‌کنند که امسال تصمیم بر این شده تابسترآموزش را برای آژانس های مسافرتی فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، بیان کرد: بعد از آسیبی که شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری وارد کرد،تعدادی از پرسنل دفاتر آژانس‌های مسافرتی تعدیل شدند، بنابراین  در نیمه نخست امسال قصد داریم تا نیروهای جدیدی نیز جذب این صنعت کنیم.

رفیعی،تعداد آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز در کل کشور را حدود ۵۰۰۰ آژانس مسافرتی دانست و اعلام کرد که  تعدادی ازآژانس های مسافرتی نیز به صورت غیرقانونی در فضای مجازی فعالیت می‌کنندکه نظارت بر آنهابرای حذف  فعالیت‌های غیرقانونی این آژانس‌ها اندک است.

وی، اظهار کرد: استان‌هایی که بیشترین آژانس‌های مسافرتی را دارند، شامل تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستند.

 

ارسال نظر