شناسه خبر : 44240

اختصاصی چابک آنلاین؛

انتخاب پایتخت گردشگری عربی برای سال ۲۰۲۴ میلادی

انتخاب پایتخت گردشگری عربی برای سال 2024 میلادی

شهر ساحلی صور در جنوب شرق کشور عمان، به عنوان پایتخت گردشگری عربی برای سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، این انتخاب در بیست و ششمین جلسه دوره ای شورای وزرای گردشگری جهان عرب که در شهر دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شد، صورت گرفت.

انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان عرب، بر اساس قوانین و چارچوب های مختلفی صورت می گیرد که شهر صور در این امر توانست همه نمرات مورد نیاز را کسب کند.

از جمله این چارچوب ها، داشتن نمادهای گردشگری، خدمات مناسب، فضا و محیط خوب برای گردشگران است که شهر صور علاوه بر داشتن این ملاک ها، دارای نمادها و آثار تاریخی و فرهنگی متعددی است که بر جذابیت این شهر می افزاید.

برخی از آثار تاریخی این شهر در لیست میراث جهانی نیز ثبت شده و برخی دیگر برایشان پرونده تشکیل شده و از سوی مسئولان مربوطه در وزارت گردشگری عمان در حال پیگیری است تا آنها هم درفهرست سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شوند.

photo_2024-01-27_11-08-55

عزان بن قاسم البوسعیدی ، سرپرست وزارت میراث و گردشگری عمان،انتخاب شهر صور به عنوان پایتخت گردشگری جهان عرب را از نتایج تلاش های فراوان وزارت مربوطه در کشورش عنوان کرد و گفت: برای رونق بخشی هر چه بیشتر گردشگری در این شهر، چندین پروژه  در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برگزاری چندین جشنواره و نیز برپایی بازارچه های سنتی و محلی، از جمله این پروژه ها به شمار می رود.

سواحل زیبا و بکر شهر صور به دلیل جذابیت فراوانی که دارد، سالانه پذیرای هزاران گردشگر از شهرها و کشورهای مختلف جهان است.

برخی از مهم ‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر صور شامل مواردی چون  حصن صور بوده که عبارت است از یک قلعه تاریخی که قدمت آن به قرن 15 میلادی بازمی‌ گردد.

پناهگاه حیات وحش لاک‌ پشت‌ها که عبارت است از یک پناهگاه طبیعی که میزبان بسیاری از لاک‌ پشت‌های دریایی است.

ساحل صور که یک ساحل زیبا در امتداد ساحل دریای عمان است.

و قلعه صور که یک قلعه تاریخی است و قدمت آن به قرن 14 میلادی بازمی‌ گردد.

 

ارسال نظر