شناسه خبر : 42711

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

دستیابی قطر به رتبه پنجم بهبود تعاملات اقتصادی درجهان

دستیابی قطر به رتبه پنجم بهبود تعاملات اقتصادی درجهان

اداره آمار و برنامه ریزی قطر با انتشار گزارشی در وب سایت رسمی خود، مدعی شد که این کشور موفق شده به رتبه پنجم بهبود تعاملات اقتصادی سال ۲۰۲۳ میلادی در جهان دست یابد.

چابک آنلاین، فواد پورعبادی، دراین گزارش آمده که جایگاه قطر در لیست جهانی رقابت میان کشورها درزمینه اقتصادی در سال 2023 میلادی، نسبت به سال گذشته، بهبود یافته و به رتبه 12 جهانی دست یافت. 

هرچند که قطر در سال 2022 میلادی رتبه 18 جهان را به خود اختصاص داده بود. 

این رتبه بندی تنها میان 64 کشور از مجموع کشورهای جهان صورت می گیرد که از نظر اقتصادی، حرفی برای گفتن دارند و جزو کشورهای پیشرفته در جهان به شمار می روند. 

گزارش مذکور از سوی مؤسسه بین المللی رشد و توسعه اداری (IMD) که مقر اصلی آن در کشور سوئیس است، تهیه شده است. 

این گزارش، بر اساس همه اطلاعات، داده ها و گزارش های میدانی و محلی جمع آوری شده از این 64 کشور، تهیه شده و به نظرسنجی های انجام شده از مدیران برخی شرکت ها و نیز تجار مختلف در این کشورها نیز تکیه شده است. 

قطر علاوه بر اینکه موفق شده در سال جاری، رتبه پنجم تعاملات اقتصادی را در جهان به خود اختصاص دهد، در زمینه دستاوردهای اقتصادی بخش دولتی رتبه چهارم  و در زمینه توانمندی بخش اقدامات اقتصادی رتبه دوازدهم  و در زمینه زیر ساخت های اقتصادی رتبه 33 در جهان را به خود اختصاص دهد. 

کاهش درصد نرخ بیکاری، بهبود وضعیت رشد و توسعه عمومی، بهتر شدن شیوه پرداخت مالیات بردرآمد و بهبود معدل مالیات مصرف کننده و نیز افزایش امنیت سایبری از جمله عواملی  بوده که باعث شده تا قطر رتبه خوبی در جهان کسب کند. 

قطرموفق شده رتبه برتر مبادلات تجاری، افزایش درآمدهای اضافی دولت ،کاهش کسری بودجه وبهبود شراکت میان بخش دولتی و بخش خصوصی را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر