شناسه خبر : 36386

اعزام کاروان‌ها به عتبات از سوم شهریور متوقف می‌شود

اعزام کاروان‌ها به عتبات از سوم شهریور متوقف می‌شود

سازمان حج و زیارت در آستانه اربعین اعزام زائران به عتبات را در قالب کاروان‌ها متوقف می‌کند. امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، از سوم شهریور دیگر کاروانی به عراق اعزام نمی‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سفرهای زیارتی به عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت در آستانه اربعین متوقف می‌شود و هیچ اعزام کاروانی از سوی این سازمان در ایام اربعین انجام نمی‌شود.

توقف سفرهای کاروانی به عتبات از سوم شهریور

دفاتر زیارتی نیز با توجه به توقف اعزام‌های زیارتی در آستانه اربعین، تا اوایل شهریور اقدام به اعزام زائران به عتبات در قالب کاروان رسمی می‌کنند و پس از آن هیچ اعزامی نخواهند داشت.

با توجه به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، اعزام‌های کاروانی تا سوم شهریور انجام می‌شود و زائران تا این زمان می‌توانند به صورت کاروانی عازم عتبات شوند.

 

زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

سازمان حج و زیارت به عنوان متولی کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین، روند ثبت‌نام در سامانه سماح را پی‌گیری می‌کندم. بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، زائران برای تشرف به زیارت اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و خود را بیمه کنند.

توقف سفرهای کاروانی به عتبات از سوی سازمان حج و زیارت در آستانه اربعین در حالی است که برخی از کاروان‌های غیرمجاز در حال تبلیغ برای سفر کاروانی به عتبات هستند.

کاروان‌های غیرمجاز در ایام اربعین هم فعال هستند

محمدزاده، یکی از مدیران کاروان‌های غیرمجاز که برای اربعین کاروان با قیمت ۶ میلیون تومان راه‌اندازی کرده است، می‌گوید: کاروان ما در اربعین زمینی است و اسکان زائران در هتل صورت می‌گیرد اما غذا را باید از موکب‌ها تأمین کنند و در هتل غذایی به زائران داده نمی‌شود.

هزینه همراهی با کاروان غیرمجاز عتبات در اربعین از سوی برخی افراد تا ۹ میلیون تومان هم تعیین شده است. در حالی که سازمان حج و زیارت هزینه سفر زمینی عتبات را در ایام عادی با اسکان و سه وعده غذا به مدت یک هفته، کم‌تر از ۶ میلیون تومان تعیین کرده بود و هم‌اکنون سفرهای زمینی عتبات با این مبالغ صورت می‌گیرد.

نیمه شهریور اربعین حسینی است و با توقف اعزام‌ها از سوم شهریور، زائران می‌توانند به صورت انفرادی یا در قالب گروه تا ۴۰ نفره به عراق سفر کنند و با زائران پیاده روی اربعین همراه شوند. سفرهای کاروانی زیر نظر سازمان حج و زیارت حدود چهار روز بعد از اربعین مجدد برقرار می‌شود.

 

ارسال نظر