شناسه خبر : 47193

پذیرش ۱.۶ میلیون خودرو در مراکز معاینه فنی از ابتدای سال

پذیرش ۱.۶ میلیون خودرو در مراکز معاینه فنی از ابتدای سال

سرپرست ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت: با توجه به آمارها، در ستاد معاینه فنی تا پایان روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱.۶ میلیون خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش داشتیم که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی افزود: قریب به ۲ ماه است که در ستاد معاینه فنی و بالغ بر ۲ سال است که در شرکت کنترل کیفیت هوا در خدمت همکاران گرامی هستم و طی این مدت، فراز و فرودهای بسیاری با همکاران تجربه کرده و امیدواریم در کنار هم، با عبور از مشکلات به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم. 

هم ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و هم شرکت کنترل کیفیت هوا در بین قریب به ۵۰ سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران، ۲ وجه تمایز نسبت به سایر مجموعه‌های شهرداری تهران دارند.

به هر حال وظایف تمامی مجموعه‌های شهرداری تهران بر اساس قوانین بالا دستی منوط به محدوده داخل شهر تهران است و حوزه فعالیت آن‌ها، خدمت رسانی به شهروندان تهرانی است اما بنده معتقدم تنها مجموعه شهرداری تهران که خدمات و فعالیت آن فراتر از پایتخت است و به صورت ملی بروز و ظهور دارد، مجموعه معاینه فنی است.

در واقع همکاران گرامی که در بخش‌های مختلف ستاد معاینه فنی فعالیت دارند، پذیرای کل خودروهای کشور با پلاک ملی هستند و زحمات بسیاری در این زمینه متحمل می‌شوند. 

وی ادامه داد: همچنین می‌توان گفت که ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا، هر دو مجموعه‌های محیط زیستی هستند و خروجی فعالیت آن‌ها منجر به افزایش سلامت و امنیت شهروندان می‌شود. 

سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران یادآور شد: با توجه به آمارها، در ستاد معاینه فنی تا پایان روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱.۶ میلیون خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش داشتیم که رقم قابل ملاحظه‌ای است. همچنین بر اساس آمارها، میزان مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی طی هفته اخیر به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد محسوسی داشته که حاکی از زحمات بی‌وقفه همکاران این مجموعه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ است. البته با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی و با در نظر گرفتن محدودیت‌های پلیس محترم راهور برای تردد خودروهای فاقد گواهینامه معاینه فنی در جاده‌های کشور، طی روزهای آتی شاهد افزایش مراجعات شهروندان به مراکز خواهیم بود. قطعا همکاران ما در این مجموعه تلاش می‌کنند در حداقل زمان ممکن، فرآیند صدور گواهینامه معاینه فنی خودروها را به سرانجام برسانند. 

نصب ۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل‌های جدید

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در خصوص فعالیت‌های این شرکت نیز ابراز کرد: در شرکت کنترل کیفیت هوا عمده فعالیت همکاران روی مباحث مطالعاتی ‌و تحلیلی بوده و با بررسی شاخص‌ها سعی داریم وضعیت آلودگی هوا را پیش بینی کنیم که به واسطه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا این مهم محقق می‌شود. 

وی افزود: همکاران ما در شرکت، مدلی اجرا کردند که قابلیت پیش بینی آلودگی هوا را دارد که متفاوت از پیش بینی جوی است و بر اساس شاخص کیفی هوا فرضا تا ۴۸ ساعت آینده قابلیت پیش بینی آلودگی هوا را دارد که متفاوت از پیش بینی جوی است و بر اساس شاخص کیفی هوا فرضا تا ۷۲ ساعت آینده قابلیت پیش بینی وضعیت آلایندگی را دارد که بر اساس آن تصمیم‌گیری‌ها در کمیته اضطرار آلودگی هوا صورت می‌گیرد.

میرزایی قمی گفت: همانطور که مطلع هستید تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر تهران فعال بوده و ۱ ایستگاه در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به این تعداد اضافه کردیم و پس از آن، مذاکرات بین‌المللی با شرکت های دارای برندهای معتبر داشتیم و موفق شدیم ۶ ایستگاه سنجش هوای جدید را تامین نماییم که قرار است ۳ ایستگاه در محل‌های جدید نصب شود و ۳ ایستگاه در قالب اورهال و بازسازی ایستگاه‌های قدیمی خواهیم داشت.

میرزایی قمی افزود: علاوه بر آن، مسئله بروزرسانی مطالعات سیاهه انتشار را پیگیری و پیرامون آن مناقصه‌ای برگزار کردیم که دانشگاه علم و صنعت به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد و قرارداد مربوطه نیز ابلاغ شده است. به سهم خود از زحمات همکاران عزیز و گرامی در ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا قدردانی می‌کنم و امیدوارم شاهد درخشش این دو مجموعه باشیم و بتوانیم سهمی در ارتقای سطح سلامت و امنیت شهروندان پایتخت داشته باشیم.

 

ارسال نظر