شناسه خبر : 42316

الزام شرکت‌های پیک موتوری به دریافت معاینه فنی

الزام شرکت‌های پیک موتوری به دریافت معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: درصد بالایی از موتورسیکلت‌ها که در شهر تردد می‌کنند، فرسوده و کاربراتوری هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شادی مالکی گفت: از ابتدای سال تاکنون در حدود ۶۴۲ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است. براساس قانون، کلیه وسایل نقلیه باید چهار سال پس از زمان تولید نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند که موتورسیکلت‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

وی افزود: شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۶ مرکز معاینه فنی برخوردار بوده و سالانه ظرفیت پذیرش حداقل ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را دارد.درگاه کنترل معاینه فنی موتورسیکلت ها علاوه بر کنترل مکانیزه توسط دوربین و یا کنترل فیزیکی توسط پلیس باید از طریق مراکز تعویض پلاک همانند خودروها انجام بگیرد و کلیه موتور سیکلت‌ها در هنگام نقل و انتقال موظف به ارائه معاینه فنی شوند. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد تا نسبت به راه اندازی واحدهای سیار معاینه فنی موتورسیکلت و استقرار آن در مراکز ترخیص موتورسیکلت با مشارکت پلیس اقدام نماید.بنا بر آخرین مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران کلیه شرکت های ارائه دهنده پیک موتوری مکلف هستند ناوگان تحت پوشش خود جهت دریافت برگ معاینه فنی الزام کنند.

او اظهار کرد: پلیس راهور فاتب نیز مکلف است از تردد موتورسیکلت های کار بدون گواهی معتبر معاینه فنی جلوگیری به عمل آورد.  با توجه به سهم بالای این وسایل نقلیه در آلودگی هوا و بحث تصادفات می‌تواند پایش این وسایل نقلیه فاز بندی شود؛ به عنوان مثال در فاز نخست تنها شرایط تجهیزات ظاهری و وضعیت دود خروجی از اگزوز و پلاک کنترل شود و در فازهای بعدی شرایط سخت گیرانه تر شود. البته اجرا بدین نحو نیازمند بازنگری در دستورالعمل‌های مربوطه است.

 

ارسال نظر