شناسه خبر : 42067

دولت سیزدهم روزانه ۳۶ کلاس درس، آماده بهره‌برداری کرده است

دولت سیزدهم روزانه ۳۶ کلاس درس، آماده بهره‌برداری کرده است

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد: دولت سیزدهم در دوره خدمت خود روزانه هشت پروژه مدرسه‌سازی را با ۳۶ کلاس درس آماده بهره‌برداری کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، شهریار خواجه صالحانی در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه احداث کرده است و تا بهمن ماه امسال نیز هزار مدرسه دیگر تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌کند.

وی مجموع کلاس‌های درس تکمیل شده در ۹۰۰ روز دوره خدمت دولت سیزدهم تا بهمن ماه امسال را ۳۲ هزار کلاس درس اعلام و بر تامین زیرساخت آموزشی در کشور بر مبنای عدالت و نیاز مناطق تاکید کرد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به وجود ۲ هزار پروژه نیمه تمام مدرسه سازی با عمر بالای ۱۰ سال در مناطق مختلف ایران افزود: اتمام این پروژه‌ها از جمله اولویت‌های کاری دولت سیزدهم تعیین شده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به کمبود زیرساخت‌های آموزشی و نامناسب بودن پراکنش آن با نیاز استان بیان کرد: استان اردبیل برای رسیدن به سطح استاندارد آموزشی، نیازمند احداث پنج هزار کلاس درس جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین اعلام کرد: هم اکنون ۳۷۰ پروژه مدرسه سازی، نماز خانه و احداث سالن ورزشی در این استان فعال است.

کلام الله صفری خواستار تامین اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها شد و گفت: تعداد زیادی از مدارس به خصوص در مرکز و شمال استان به علت تراکم بالای دانش آموزی، دو نوبته هستند.

صفری در ادامه از آماده شدن قرارداد تحویل شیر رایگان برای ۱۱۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: قرار است با تامین شیر رایگان از منابع مختلف داخل و خارج استان، هفته‌ای دو بار شیر رایگان به مقدار ۲۰۰ سی سی در اختیار کلیه دانش آموزان دوره ابتدایی استان قرار گیرد.

در این مراسم بهزاد محمدی خلفلو به عنوان مدیرکل جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل معرفی و از خدمات یک ساله سیداحد شیرین نژاد به عنوان سرپرست این مجموعه تجلیل شد.

ارسال نظر