شناسه خبر : 40382

۳ فرودگاه پرتردد کشور در کدام استان‌ها هستند

3 فرودگاه پرتردد کشور در کدام استان‌ها هستند

در نیمه نخست سال فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش ۶ میلیون نفر مسافر، فرودگاه مشهد با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و فرودگاه شیراز با یک میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر رتبه‌های اول تا سوم را در میان فرودگاه‌های کشور به لحاظ جابه‌جایی مسافر به خود اختصاص دادند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ضمن اعلام این خبر، درباره آخرین آمار پروازهای نیمه نخت سال در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال 1402 بیش از 17 میلیون و 160 هزار مسافر داخلی با حدود 151 هزار پرواز داخلی از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گفته وی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش حدود 6 میلیون نفر مسافر و 53 هزار پرواز، فرودگاه بین‌المللی مشهد با بیش از 3 میلیون و 800 هزار مسافر و 29 هزار و 255 پرواز و فرودگاه بین‌المللی شیراز با حدود یک میلیون و 330 هزار مسافر و بیش از 12 هزار پرواز رتبه‌های اول تا سوم را در میان فرودگاه‌های کشور به لحاظ تعداد مسافر و پرواز به خود اختصاص داده‌اند.

نخجوانی گفت: در میان فرودگاه‌های کشور که به طور هفتگی پرواز دارند، فرودگاه زنجان، پارس آباد، بم و طبس بیشترین رشد را در تعداد مسافر و پرواز در 6 ماهه اول سال رقم زده اند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در میان فرودگاه‌های بین‌المللی نیز، فرودگاه زاهدان (31 درصد)، فرودگاه کرمان (30 درصد) و فرودگاه تبریز (9 درصد) بیشترین رشد را در نشست و برخاست پروازها داشته‌اند.

 

ارسال نظر