شناسه خبر : 33713

زیرساخت‌ پروازهای حج در همدان هنوز فراهم نیست

 زیرساخت‌ پروازهای حج در همدان هنوز فراهم نیست

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای پروازهای حج در فرودگاه همدان فراهم نشده است، گفت: ممکن است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اعزام حجاج این استان مشکلاتی داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران در باره آخرین وضعیت پروازهای حج و هماهنگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت انجام‌دهنده پروازهای حجاج، اظهار داشت: امسال شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای حج را انجام می‌دهد و به علت افزایش تعداد حجاج نسبت به سنوات قبل، تمهیدات بیشتری لازم است.

وی افزود: هما امسال از 21 مبدأ عملیات حج را انجام خواهد داد، با توجه به تدابیر مدیرعامل هما، جلسات متعددی با استانداران و شورای حج استان‌ها برگزار شده و ادامه دارد.

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به آنکه عملیات حج و اعزام حجاج عملیاتی ملی و مهم است، حمایت‌های حاکمیتی و پشتیبانی از هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شود؛ تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است و با استانداران استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، زنجان، خراسان رضوی، و همچنین مدیرعامل منطقه آزاد جزیره قشم جلساتی برگزار شده است.

قربانعلی اضافه کرد: انتظار داریم به دلیل نیاز به پشتیبانی در فرودگاه همدان، استاندار این استان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشد؛ ما پیگیری‌های زیادی از استانداری همدان بابت زیرساخت‌های فرودگاهی برای پروازهای حج داشته‌ایم که هنوز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است، استان همدان و 2 استان مجاور، حدود 4 هزار حاجی دارد و باید هرچه سریع‌تر زیرساخت پروازهای حج در این فرودگاه برقرار شود، اما هنوز استاندار همدان چندان اهتمامی نکرده است و ممکن است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اعزام حجاج این استان مشکلاتی داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم عوامل مستقر در فرودگاه نظیر فراجا، سپاه حفاظت هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دیگر دست‌اندرکاران تسهیلات لازم را برای برگزاری هرچه دقیق‌تر پروازهای حج فراهم کند.

بنابراین گزارش پروازهای حجاج از روزهای اول خرداد امسال آغاز می‌شود و بیش از‌ ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند.

 

ارسال نظر