شناسه خبر : 37486

تلفن همراه علت تصادف ۵۲ درصد از تهرانی‌ها

تلفن همراه علت تصادف ۵۲ درصد از تهرانی‌ها

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۲ درصد علت تصادفات شهر تهران ناشی از عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی گفت: با وجود اینکه استفاده از تلفن همراه هین رانندگی کاملاً ممنوع است، اما در تهران استفاده از تلفن همراه برای بسیاری از رانندگان عادی شده استت.

وی ادامه داد: افزود: ۵۲ درصد علت تصادفات شهر تهران ناشی از عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است ولی در شهرهای دیگر استفاده از تلفن همراه را در حین رانندگی نمی‌بینیم و علت آن شاید مسافت کوتاه بین ۲ نقطه شهرهای کوچک است.

سرویس مدارس و دغدغه پلیس

معاون پلیس راهور تهران بزرگ همچنین آغاز فصل تحصیلی و فعالیت سرویس مدارس را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کردو گفت: امیدواریم سرویس مدارس از همان ابتدای مهر ماه فعالیت خود را آغاز کنند تا شاهد رساندن دانش آموزان با خودروهای شخصی نباشیم.

سرهنگ مومنی ادامه داد: در بحث بازگشایی مدارس پلیس از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های خود را در خصوص بازگشایی مدارس انجام داده و امیدواریم که دستگاههایی که در این امر مهم متولی هستند نیز پای کار باشند.

وی گفت: امیدواریم که کار سرویس مدارس از همان روزهای نخست بازگشایی مدارس شروع شود تا اثرگذاری آن مشخص شود و والدین نخواهند دانش آموزان خود را تا در درب مدرسه همراهی کنند و باعث ایجاد ترافیک در محدوده مدارس شوند.

ارسال نظر