شناسه خبر : 35449

چگونه برای اعتراض به نمرات امتحانات نهایی اقدام کنیم؟

چگونه برای اعتراض به نمرات امتحانات نهایی اقدام کنیم؟

نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز اعلام می‌شود، اما اگر فردی به نمره خود معترض بود، چگونه باید اقدام کند؟

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز اعلام می‌شود، دانش‌آموزان برای دریافت کارنامه باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند؛ اما اگر دانش‌آموزی به نمرات خود اعتراض داشت باید چه‌روندی را طی کند؟

به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان در صورت مشاهده کارنامه اگر به نمره خود اعتراض داشتند می‌توانند در مدرسه اعتراض را ثبت کنند اما دقت داشته باشند اگر مطمئن هستند که نمره بالاتری می‌گیرند، اعتراض خود را ثبت کنند چون لزوماً ثبت اعتراض و تصحیح مجدد برگه امتحانی به‌منزله افزایش نمره نیست.

بیشتر بخوانید

  • نمرات امتحانات نهایی فردا اعلام می‌شود

پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود و نمره اعلام‌شده توسط او به‌عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود.

فرآیند رسیدگی به اعتراضات از امروز یکشنبه 18 تیر 1402 آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه 20 تیر اعتراضات دانش‌آموزان دریافت می‌شود و بعد از آن به هیچ درخواستی رسیدگی نخواهد شد، همچنین فرصت ثبت اعتراض اصلاً تمدید نمی‌شود.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، فعلاً امکان مشاهده برگه‌های امتحانی تصحیح‌شده توسط دانش‌آموزان وجود ندارد اما در سال‌های آینده این موضوع جزو برنامه‌های مدنظر است تا دانش‌آموزان بتوانند به‌صورت الکترونیک، برگه امتحانی تصحیح‌شده را مشاهده کنند.

به‌گفته عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج امتحانات نهایی باید تا پایان تیر ماه برای اعمال در پذیرش دانشگاه‌ها به این سازمان ارسال شود.

با این حال محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش تا بازه زمانی پایان تیرماه را به حجم اعتراضات دانش‌آموزان به نمرات مرتبط می‌داند و می‌گوید: اگر نیاز به فرصت بیشتری برای اعلام سوابق تحصیلی باشد با سازمان سنجش هماهنگ خواهیم شد.

در کنکور 1402، نمرات امتحانات نهایی سهم 40درصدی  قطعی و نتایج کنکور سهم 60درصدی در پذیرش دانشگاه‌ها دارند.

ارسال نظر