شناسه خبر : 32084

هشدار وزش باد به گلخانه داران و باغداران

هشدار وزش باد به گلخانه داران و باغداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به باغداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به آماده سازی و تجهیز ادوات مورد استفاده در مرحله کاشت و داشت اقدام کنند.

به گفته او، زنبورداران نسبت به مراقبت از کندوهای عسل بویژه در ارتفاعات اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به وزش باد، گلخانه داران نسبت به مستحم کردن سازه، ترمیم پوشش گلخانه و سالن های پرورش قارچ اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی می گوید: باغداران پسته نسبت به استفاده از کودهای فرآوری شده بصورت چالکود در باغات پسته اقدام کنند.

او گفت: باغداران ضمن انجام هرس زمستانه درختان با رعایت اصول هرس نسبت به استفاده از قیم برای نهال های تازه کشت شده درختان جوان در برابر وزش باد شدید اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۲ اسفند ۱۱۴.۶ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۲۳.۹ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۳۲ میلی متر است که این امر کاهش ۷.۵ درصد نسبت به سال قبل و ۱۷.۵ درصد دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب بارش باران وزش باد شدید گاهی رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب مرکز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر