شناسه خبر : 32024

سامانه بارشی در راه کشور

سامانه بارشی در راه کشور

هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه (۱۵ اسفندماه) به کشور خبر داد که‌ انتظار بارش‌ها تا پایان هفته را تقویت می‌کند و گفت: امروز و فردا افزایش دما در اغلب مناطق پدیده غالب آب و هوایی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، از امروز تا دوشنبه به دلیل وزش باد گرم جنوبی، روند افزایش دما را برای اغلب مناطق کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت.

بر این اساس طی روز یکشنبه تا دوشنبه بین هشت تا ۱۲ درجه احتمال افزایش دما در مناطق شمالی کشور پیش بینی شده است. البته از روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، همین اندازه دما مجدد کاهش خواهد یافت و دریای خزر مواج می‌شود.

هواشناسی اعلام کرده است: امروز (شنبه) به دلیل عبور سریع یک موج بارشی از جو شمال کشور نواحی مرکزی کشور، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز و حتی بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، کردستان و قم را در ساعاتی بارانی خواهد کرد.

دامنه‌های البرز مرکزی نیز امروز تحت تاثیر عبور این موج بارشی ساعاتی بارش پراکنده خواهند داشت. فردا (یکشنبه) نیز در نقاطی از خراسان‌رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین بعدازظهر امروز برای استان‌های غربی کشور پدیده باد و گردوخاک خواهیم داشت.

هواشناسی از شروع مجدد بارش‌ها از اواسط هفته خبر داده و اعلام‌کرده است: سامانه بارشی روز دوشنبه از سمت غرب وارد کشور می‌شود و با تقویت آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش‌ها به استان‌های بیشتری گسترش می یابد.

همچنین از روز چهارشنبه نیز تحت تاثیر این سامانه تا پایان هفته برای تهران کاهش دما و بارش پیش‌بینی شده است.​

ارسال نظر