اختصاصی چابک آنلاین؛

ضعف صنعت نفت حضور کم تعداد شرکت های فعال در بازار سرمایه است

ضعف صنعت نفت حضور کم تعداد شرکت های فعال در بازار سرمایه است

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، اعلام کرده که یکی از ضعف های صنعت نفت ، حضور کم تعداد شرکت های فعال در بازار سرمایه بوده درحالیکه می توان واگذاری سهام شرکتهای قابل واگذاری را در بورس، با هدف افزایش جذب منابع تسهیل کرد.

چابک آنلاین، حوری السادات هاشمی نسب، احسان ثقفی درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: برای این کار ابتدا باید تغییر سیاستی درمسائل کلان حوزه نفت پیش بینی کرد و بعد از آن هرزمان خصوصی سازی انجام شد بورس بهترین بستر خواهد بود.

وی اظهارداشت:اولین موضوعی که می تواند سرمایه خرد و کلان را جذب صنعت نفت کند امنیت خاطر سرمایه گذاران بوده که در حوزه تولید با توجه به سختی نقد شوندگی باید جذابیت هایی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرد.

ثقفی، تاکید کرد:بحث بر سر اینکه امتیازات غیرمعقول به شرکتهای تولیدی داده شود نیست، بلکه باید امتیازاتی هدفمند برای آنها قائل شویم ، ازجمله تشویق بانکها برای حل مسائل بانکی شرکتها و تثبیت قوانین ودادن مشوق های بلند مدت.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران درباره توان تولید داخل تجهیزات صنعت نفت، تصریح کرد که بطور خاص تجهیزات ‌مورد نیاز صنعت نفت در داخل تامین شده و عمده تجهیز سازان از بخش خصوصی هستند.

به گفته وی، نتیجه اینکه تجهیزات مورد نیاز برای نگهداشت‌ ‌خطوط مختلف  تولید فرآورده های نفتی، گاز وپتروشیمی توسط سرمایه های بخش خصوصی تامین شده و این  نشانگر توفیق درجذب سرمایه های بخش خصوصی  است.

ثقفی افزود:در دوسال گذشته بخش تولید نفت و گاز کشور رشد جدی داشته، هرچند که این رشد نسبت به رکود حاکم بر صنعت نفت در دولت قبل اتفاق افتاده، با این حال، این موفقیت در افزایش تولید نفت  در دولت فعلی، ناشی از سیاست های درست اتخاذ شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران،گفت: نگهداری نفت وگاز استخراج شده در پایانه ها تاحدی امکانپذیر است ولی درتوزیع و فروش، اکنون  موفقیت هایی جدی صورت گرفته و توفیق دردیپلماسی اقتصادی، باعث شده تا آنچه را که استخراج شده در بازار بین الملل به فروش برسانیم.

 

ارسال نظر