جایگاه‌های سوخت همین امروز به تدریج به حالت عادی برمی‌گردد‌

جایگاه‌های سوخت همین امروز به تدریج به حالت عادی برمی‌گردد‌

معاون وزیر نفت گفت: با توجه به حمله سایبری به سامانه عرضه سوخت، تا پایان وقت امروز به تدریج همه چایگاه‌های سوخت به حالت عادی بر‌می‌گردد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت درباره حمله سایبری به سامانه‌ سوخت‌رسانی جایگاه‌های عرضه سوخت کشور اظهار داشت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود حدود 60 درصد‌ جایگاه‌های کشور در موضوع کارت سوخت دچار مشکل شده‌اند.

وی با بیان اینکه ‌تیم‌های تخصصی در کل کشور برای فعال کردن جایگاه‌ها آغاز به کار کرده‌اند، تأکید کرد: سهمیه سوخت هموطنان به جای خود باقی است.

معاون وزیر نفت افزود: در 5 الی 6 ساعت آینده همه جایگاه‌های سوخت به حالت عادی خود بر می‌گردد، همکاران ما در 37 منطقه کشوری توزیع سوخت در کشور فعال هستند‌ و ابتدا در جایگاه‌هایی که بیشترین تراکنش و مراجعه را داشته‌اند، مشکل رفع می‌شود و در مرحله بعد جایگاه‌های بین‌راهی و سپس جایگاه‌های با مراجعه کمتر را فعال خواهند کرد.

سالاری گفت: در یکی دو ساعت آینده تمرکز زیادی برای جایگاه‌هایی است که مراجعه مردم بیشتر است.

وی تأکید کرد: تا پایان امروز به تدریج همه چایگاه‌های سوخت به حالت عادی بر می‌گردد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه به تدریج به صورت آفلاین سوخت‌رسانی جایگاه‌ها فعال می‌شود، گفت: ‌با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق، در حال رفع موضوع هستیم، سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود.

بنابراین گزارش از صبح امروز سامانه سوخت‌رسانی جایگاه‌های کشور به دلیل حمله سایبری دچار نقص فنی شده است که با دستی کردن عرضه سوخت، این مشکل رفع خواهد شد.

 

ارسال نظر