دلیل عدم برگزاری مرتب جلسات کارگروه سازگاری با کم‌آبی چیست؟

دلیل عدم برگزاری مرتب جلسات کارگروه سازگاری با کم‌آبی چیست؟

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر عدم برگزاری جلسات کارگروه سازگاری با کم‌آبی صادر نشده، گفت: برنامه‌های صیانت از منابع آب کشور هیچ وقت پایان‌پذیر نیست و جلسات استانی کارگروه سازگاری با کم‌آبی نیز با جدیت ادامه می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، نود و هشتمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم‌آبی با حضور مسئولان مربوطه و نمایندگان دستگاه‌های مختلف همچون شرکت مدیریت منابع آب، وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان زمین‌شناسی، سازمان نقشه‌برداری و سازمان هواشناسی در سالن خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

"محمد جوان‌بخت" در این جلسه با اشاره به کم‌رنگ شدن برگزاری جلسات استانی کارگروه سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: شاید عدم برگزاری مرتب جلسات کارگروه این شائبه را ایجاد کرده که این طرح برای وزرا در اولویت نیست اما برنامه‌های کارگروه‌های استانی مصوب است و هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر عدم ادامه جلسات کارگروه سازگاری با کم‌آبی وجود ندارد.

جوان‌بخت افزود: نزدیک به یکسال اول آغاز فعالیت‌های این کارگروه حتی با وجود کرونا جلسات تعطیل نشد و به صورت آنلاین ادامه یافت و صرفاً پایش پیشرفت برنامه‌ها صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: سازگاری با کم آبی پروژه نیست که تمام شود بلکه پروسه است که یک فرآیند طولانی دارد و باید اقدامات به گونه‌ای باشد که استان‌ها بدانند برنامه سازگاری با کم‌آبی بسیار جدی است  و به مسیر درست خود بازگردد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان داشت: شاید یکی از مسائلی که این شائبه را پررنگ کرده، گزارش ارزیابی عملکرد استان‌ها به صورت خوداظهاری بوده است. در دو سه جلسه گذشته تأکید کردم که این مغایرت آمارها با واقعیت مملوس باید ما را نسبت به آنچه اتفاق می‌افتد حساس کند.

وی افزود: به همین دلیل به نظر می‌رسد پایش عملکرد استان‌ها باید از صورت خوداظهاری به صورت مستقل تبدیل شود تا به درستی در مورد فعالیت استان‌ها قضاوت شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: همچنین ساختار دبیرخانه این کارگروه باید شرایط استاندارد پیدا کند و سایت اطلاع‌رسانی آن نیز سریعتر راه‌اندازی شود. 

وی اضافه کرد: همانطور که در جلسات گذشته نیز تأکید شد باید به سمت اقدامات اثرگذار در حوزه مدیریت منابع آب حرکت کنیم. تغییر ساختار آب کشور به ساختار حوضه‌ای ظرفیت خوبی را در مدیریت منابع آب ایجاد کرده است که حوضه‌های آبریز نیز می‌توانند در تحقق اهداف کارگروه سازگاری با کم‌آبی کمک کنند.

جوان‌بخت در پایان تأکید کرد: موضوع سازگاری با کم‌آبی و برنامه‌های صیانت از منابع آب کشور هیچ وقت پایان‌پذیر نیست و ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر