۱۲ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف برق

۱۲ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف برق

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در حال حاضر عدد بین ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار مگاوات مصرف برای سیستم‌های سرمایشی، عدد نسبتا بالایی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرپیران، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت:در حال حاضر مصرف برق در کشور به شدت افزایش یافته است به طوری که روز گذشته اوج مصرف ۷۲ هزار مگاوات را داشتیم که نسبت به اوج مصرف سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ مگاوات بیشتر بوده است.

او گفت: پیش بینی می‌کنیم در یکی دو روز آینده که تقریبا شرایط دمایی خیلی گرمی را خواهیم داشت حتی تا ۷۳ هزار مگاوات هم اوج مصرف ما به سمت این عدد حرکت بکند که عدد بسیار بالایی است.

پیرپیران گفت: سالیانه حدود یک میلیون مشترک به ۳۹ میلیون مشترک اضافه می‌شود و عملا حدود دو و نیم درصد رشد تعداد مشترکان را داریم، اما رشد مصرف ما ۵ درصد است یعنی دو برابر میزان رشد تعداد مشترکین و عملا ناترازی بین تولید و مصرف را باعث می‌شود و ما در حال حاضر حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف را داریم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در حال حاضر عدد بین ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار مگاوات مصرف برای سیستم‌های سرمایشی، عدد نسبتا بالایی است که این روزا شاهد آن هستیم.

پیرپیران گفت: بیشترین تقاضای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود که در ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود که این میزان در مقایسه با آخرین رکورد امسال رشد ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال نظر