شناسه خبر : 49095

اختصاصی چابک آنلاین؛

چرخه کامل فرآوری سنگ های تزئینی در چهار محال و بختیاری وجود ندارد

چرخه کامل فرآوری سنگ های تزئینی در چهار محال و بختیاری وجود ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ایران یکی از بهترین منابع سنگ تزئینی دنیا به شمار می رود، بیان کرد: برخی محدودیت ها مانع ورود سرمایه گذاران خارجی به بخش معادن شده است.

چابک آنلاین، شمیم نادری، "سلیم دانش پور" درگفتگو با چابک آنلاین، مهمترین مزیت معدنی استان چهارمحال و بختیاری را ذخایر خاک نسوز به عنوان بزرگترین و با کیفیت ترین ذخایر معدنی خاک نسوز کشور دانست و اعلام کرد که معادن سنگ تزئینی این استان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی، ادامه داد: در عملیات های اکتشافی جدید، ذخایر عظیم سیلیس با کیفیت دراستان شناسایی شده و همچنین قیرهای طبیعی کشف شده که البته در دست تحقیق و بررسی قرار دارند.

دانش پور،درباره فرصت های سرمایه گذاری در بخش معادن استان چهارمحال و بختیاری، توضیح داد که در حال حاضر چرخه کامل فرآوری سنگ های تزئینی و خاک نسوز و ماده معدنی  سیلیس در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری گفت:درحال حاضر حدود 80 معدن از  تعداد بیش از۱۳۰معدن استان فعال هستند که بیشترین سهم استخراج از آنها مربوط به سنگ لاشه بوده  و پس از آن  نوبت به سنگ های تزئینی، سیلیس،گچ،خاک نسوز و ماده اولیه سیمان  می رسد .

سلیم دانش پور درباره پروژه های در دست راه اندازی به محدوده معدنی عظیم سنگ آهک دزک اشاره کرد و گفت که در صورت راه اندازی ،۱۶محصول معدنی از قبیل سنگ آهک به بهره برداری می رسند.

وی، نقطه قوت معادن استان را نزدیکی به بازار مصرف داخلی و  مجاورت با استان هایی مانند خوزستان دانست  که مصرف کننده سنگ آهک به شمار می روند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به دوری از دریا،محصولات معدنی استان قابلیت صادراتی ندارند و همچین این استان اگرچه سنگ آهک با خلوص بالا دارد اما در مسیر حمل سنگ ها با جاده های صعب العبور مواجه است.

 

ارسال نظر