شناسه خبر : 48675

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت خاک چینی سال خوبی را از نظر تولید و فروش سپری کرد

صنعت خاک چینی سال خوبی را از نظر تولید و فروش سپری کرد

مدیرتحقیق و توسعه شرکت خاک چینی ایران اعلام کرد که صنعت خاک چینی در سال گذشته، با به کارگیری تمام ظرفیت ها و تحقق بودجه های مدنظر، روند خوبی را در تولید طی کرد و با تکمیل سبد محصولات، شاهد رشد فروش داخلی و صادرات بود.

چابک آنلاین، شمیم نادری، یاشارمحمداوغلی، در گفتگو با چابک آنلاین، با بیان اینکه بزرگترین معادن کائولن خاورمیانه با ذخیره ای حدود170 میلیون تنی در کشور قراردارد، افزود:کارخانه خاک چینی به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کائولن،75 درصد کائولن داخل کشور را تامین می کند و در بخش صادرات نیز می توان گفت شاید تنها صادر کننده کائولن فرآوری شده باشد.

مدیرتحقیق و توسعه شرکت خاک چینی ایران افزود: بیشترین مصرف خاک چینی مربوط به صنعت  کاشی و سرامیک کشور بوده که برهمین اساس صنعت سرامیک در سال گذشته با مشکل جدی همراه نبود.

محمد اوغلی، درباره مشکلات سال گذشته این صنعت افزود: قطعی های گهگاه برق و گاز برخی از کارخانه های سرامیک را  تا حدی تحت تاثیر قرار داد که در نهایت این امر در کارخانه خاک چینی هم تاثیر گذاشت اما با شناسایی مقاصد صادراتی جدید و جایگزینی انرژی با سایر سوخت ها،این مسیر به خوبی طی شد.

وی، درباره نقش دولت در فراهم کردن بسترهای توسعه این صنعت، گفت: توسعه ساخت و ساز مسکن باعث خواهد شد که مقدار تقاضا درکاشی و سرامیک و چینی بهداشتی افزایش یابد که این امر بر رونق کارخانه ها نیز تاثیر گذار خواهد بود و با توجه به اینکه در زمینه سرامیک ،کاشی وچینی بهداشتی، یک کشور صادر کننده هستیم، سیاست های دولت در بخش تسهیلات صادراتی و جلوگیری از واردات محصولات ازدیگر کشورها، باعث رونق بیشتر فعالیت کارگاه های داخلی می شود.

مدیرتحقیق و توسعه شرکت خاک چینی ایران ، درباره رشد صادرات گفت که جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا بازار جدیدی برای تولیدکنندگان کائولن ایران ایجاد شود.

 

ارسال نظر