شناسه خبر : 48734

اختصاصی چابک آنلاین؛

دغدغه امروز فعالان معدنی فرسودگی ماشین آلات است

دغدغه امروز فعالان معدنی فرسودگی ماشین آلات است

رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان، درباره چشم انداز آینده معادن گفت که با توجه به ذخایر غنی مس، طلا و آهن اگر عملیات استخراج و سپس صادرات به درستی انجام شود، مواد معدنی می تواند جایگزینی خوبی برای صادرات نفت خام باشد.

چابک آنلاین، شمیم نادری، محمد بشیر یوسفی یگانه در گفتگو با چابک آنلاین با اشاره به فرسودگی ماشین آلات بخش معادن در کشور گفت: بهترین روش این است که هر شرکت معدنی با دارا بودن پروانه بهره برداری از معافیت گمرکی استفاده و ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز خود را ازدیگر کشور ها وارد کند که در حال حاضر نوسانات نرخ ارز ازجمله  موانع  این فرآیند به شمار می رود.

وی، دغدغه امروز فعالان معدن را فرسودگی ماشین آلات و صادرات محصولات معدنی دانست و افزود: با توجه به محدویت های بین المللی، سنگبری ها در صادرات سنگ های فرآوری شده و در نتیجه در خرید محصولات مورد نیاز  معادن با مشکلاتی  مواجهند.

رئیس سازمان نظام ‌مهندسی معدن استان همدان، درباره منابع انسانی حوزه معدن با توجه به تعداد فارغ التحصیلان رشته معادن، احتمال داد که بخش معادن در آینده با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه شود که با آموزش تجربی می توان این کاستی را جبران کرد.

وی، با اشاره همکاری سازمان متبوع خود با دانشگاه های صنعتی و بوعلی سینای همدان اذعان داشت که دانشجویان بعد از عضویت در سازمان نظام مهندسی معدن و گذراندن دوره های آموزش های عملی می توانند به عنوان مسئول فنی در معادن مشغول به کار شوند.

 

ارسال نظر