شناسه خبر : 41598

اختصاصی چابک آنلاین؛

استقبال از خرید خانه های کلنگی بسیار کم شده است

استقبال از خرید خانه های کلنگی بسیار کم شده است

بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران، معتقد است که تعداد خانه های کلنگی و فرسوده در هر منطقه ای در تهران بر قیمت مسکن در آن منطقه تاثیر گذار است.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، احمد آذری، در گفتگو با چابک آنلاین با بیان این که تعداد خانه های کلنگی و فرسوده در مناطق تهران مختلف است افزود: در منطقه ای که خانه های فرسوده و کلنگی کم باشد بر  قیمت مسکن در آن منطقه  تاثیر گذاشته و قیمت مسکن در این مناطق بیشتر از مناطق دیگر تهران خواهد بود.

وی ، تصریح کرد رکودی که  در صنعت ساختمان وجود دارد  و تقاضای کم برای خرید خانه های نوساز باعث نمی شود که تغییری در قیمت خانه های کلنگی ایجاد شود.

بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ادامه داد : در بعضی از مناطق به خاطر افزایش قیمت در سال‌های اخیر، در زمان رکود مانند اکنون، مقدار  کمی از مبالغ تغییر پیدا می کند  و آن هم برای افرادی که نیاز مالی دارند و در حال فروش خانه های خود هستند تاثیر گذار است. 

به گفته وی، استقبال کم سازندگان برای خرید خانه های کلنگی به خاطر عوامل و مولفه هایی مانند مجوز ساخت است که شهرداری حداقل پس از  یک سال این مجوز را صادر می کند و با توجه به این مسئله بودجه سازنده در این یک سال راکد می ماند و ترجیحا یک  سازنده  رغبتی به خرید خانه های کلنگی ندارد و می تواند با همان سرمایه چند پروژه دیگر را به صورت  مشارکتی پیش ببرد.

 

ارسال نظر