شناسه خبر : 42070

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بهترین تسهیلات مسکن در سایر کشورها توسط لیزینگ ها تامین می شود

بهترین تسهیلات مسکن در سایر کشورها توسط لیزینگ ها تامین می شود

یک کارشناس صنعت مسکن، اعلام کردکه به علت این که جهش های قیمتی در بازار مسکن بالا است برای بانک ها و شرکت های لیزینگ و سرمایه گذاری  صرفه اقتصادی ندارد که به این بخش تسهیلات زیادی را اختصاص دهند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، مجید گودرزی در گفتگو با چابک آنلاین بیان کرد: طبق امار بانک مرکزی از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال بخش مسکن نزدیک به ۸۰درصد افزایش قیمت  داشته  و بدیهی است که شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ ها تمایلی به سرمایه گذاری در بخش مسکن را نداشته باشند.

وی، ادامه داد:  در حال حاضر متاسفانه با رکود کامل بازار مسکن مواجه هستیم و طرح های ملی و حمایتی مثل طرح نهضت ملی مسکن نیز با چالش هایی  مواجه شدند. زیرا کسانی که ثبت نام کردند از پرداخت وجوه اقساط  این طرح ناتوان  هستند. 

به گفته وی، سطح قیمت در بازار مسکن به قدری بالا رفته که عملا مردم از خرید مسکن نیز ناتوان شده اند. 

این کارشناس صنعت مسکن همچنین یکی از علت های ورود کم شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ به بخش مسکن  را به خاطر بالا بودن و رها بودن قیمت گذاری مسکن دانست و افزود: بخش بزرگی از جمعیت کشور قادر به تامین مسکن نیستند و تقاضای بسیار زیادی در این بخش انباشته شده ولی متاسفانه به علت رها شدگی بخش مسکن می توان گفت که تقاضا ها پاسخ داده نخواهد شد. 

گودرزی، در مورد فعالیت لیزینگ ها در کشور های دیگر دنیا بیان کرد: بهترین تسهیلات و وام ها تسهیلاتی است که به تامین مسکن اختصاص داده می شود ولی در کشور ما این اتفاقات رخ نمی دهد.

وی افزود: ورود شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ به بخش مسکن قطعا خیلی مهم خواهد بود و همینطور  شاهد این هستیم که در دنیا لیزینگ ها و سرمایه گذاری در بخش مسکن بیشتر از دیگر بخش ها در حال فعالیت هستند.

ارسال نظر