شناسه خبر : 42045

اختصاصی چابک آنلاین؛

دلیل عدم حضور شرکت‌های لیزینگ در صنعت ساختمان مشخص شد

دلیل عدم حضور شرکت‌های لیزینگ در صنعت ساختمان مشخص شد

نایب ریس انجمن صنفی کارفرمایی معماری ، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی تهران ،علت عدم ورود شرکت های لیزینگ به صنعت ساختمان را در نبود وجود بازار های ثانویه برای ساختمان سازی دانست.

چابک آنلاین،سهیل سلمانیان، مهراد حاجی بابایی، در گفتگو با چابک آنلاین با بیان این که بورس ساختمان باید با کمک متخصصان راه اندازی شود زیرا املاک نیز مانند سایر دارایی های دیگر کاملا قابلیت این را دارند که به صورت سهام عرضه شوند، افزود: اگر این رویکرد نسبت به صنعت ساختمان و واحد هایی که در حال حاضر در حال ساخت هستند به سمت بازارسهام و به طور فراگیر در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد قطعا شاهد این خواهیم بود که شرکت های لیزینگ نیز در این زمینه سرمایه گذاری خواهند کرد.


وی ادامه داد : اگر سرمایه گذاران و شرکت های توسعه سرمایه گذاری به سمتی حرکت کنند که  این سرمایه در بخش ساخت و ساز ساختمان تزریق شود و همچنین امکاناتی برای مردم فراهم شود که بتواند به طور فراگیر در آن سرمایه گذاری کنند، این سرمایه ها به سمت خرید املاک خواهدآمد.


به گفته وی، اگر ساز و کار  مطمینی برای سرمایه گذاری در بخش ساختمان در قالب یک بازار متحد و قانونمند صورت بگیرد سازندگان توانایی این را دارند که از این سرمایه سرگردان استفاده کنند.


نایب ریس انجمن صنفی کارفرمایی معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی تهران، در مورد کنترل قیمت بازار با ورود شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ افزود : قطعا اگر ساختار متمرکزی بر بازار سرمایه حاکم شود ،هرچقدر فروش بیشتر باشد و نقد شوندگی بازار بالا برود ، در یک فضای شفاف رقابتی و بازار سالم ، قیمت های خرید و فروش مسکن کنترل خواهد شد.


حاجی بابایی، در رابطه با همکاری سازندگان با شرکت های سرمایه گذاری ولیزینگ اذعان داشت : سازندگان ساختمان همیشه ترجیح می دهند با یک سرمایه مشخص و بازپرداخت سود مشخص کار کند اما شرکت های سرمایه ای که سرمایه در اختیار سازندگان قرار می دهند سود های غیر کارشناسی را طلب می کنند و با توجه به نوسانات حاکم بر بازار سازندگان رغبتی به این نوع تسهیلات نشان نمی دهند.

 

ارسال نظر