شناسه خبر : 45178

بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی در سال آینده / بازگشت ۷۷ هزار شغل جدید

بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی در سال آینده / بازگشت ۷۷ هزار شغل جدید

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازسازی و نوسازی ۳۰۰ واحد صنعتی در سال آینده خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غضنفری در حاشیه افتتاح پروژه‌های صنعتی دهه فجر امروز (۱۸ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در سال آینده برای اولین‌بار انجام می‌شود، اظهار کرد: ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شده، اما مقدار آن زیاد نیست و در برنامه است تا ۳۰۰ واحد صنعتی بازسازی و نوسازی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدها بیشتر به منابع تسهیلاتی برای تغییر ماشین‌آلات و تجهیزات نیاز دارند با معاونت علمی توافقی انجام شده تا برای بازسازی و نوسازی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم و از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تامین منابع لازم انجام شود.

غضنفری با بیان اینکه در ارتباط با صنایع کوچک، تمرکز خود را روی شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده‌ایم، گفت: در نیمه دوم امسال دو توافق‌نامه با معاونت علمی برای شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسیده که واگذاری اراضی به این شرکت‌ها تسهیل شود. 

وی با اشاره به اینکه اکنون به‌شدت با در ارتباط با زمین‌های قابل واگذاری به صنایع دچار محدودیت شده‌ایم، تاکید کرد: به همین دلیل بیشتر تمرکز ما بر این بوده تا به سوی کارگاه‌ها پیش رویم و زمین‌ها را نیز با دقت بیشتر واگذار خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در دو - سه سال آینده زمین‌ها در شهرک و نواحی صنعتی کفاف نیاز را ندهد، بنابراین برنامه توسعه‌ای داریم.

او درباره پروژه‌های دهه فجر نیز گفت: در دهه فجر امسال ۲۲۸ طرح بزرگ صنعتی با اعتبار ۳۶ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. ۵۹۷ طرح عمرانی نیز در حوزه زیرساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی با اعتبار ۵.۶ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۱۲۶۰ واحد راکد احیا شده و ۷۷ هزار شغل دوباره به چرخه بازگشته است.

ارسال نظر