شناسه خبر : 43963

سهم ۴۷ درصدی صنایع بزرگ در ایجاد اشتغال

سهم ۴۷ درصدی صنایع بزرگ در ایجاد اشتغال

معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی گفت: سهم صنایع کوچک، ۴۱ درصد از اشتغال، صنایع متوسط ۱۲ درصد از اشتغال و صنایع بزرگ ۴۷ درصد از اشتغال را دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مجید درویش امروز در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما با حضور وزرای اقتصادی و صمت اظهار داشت: شغل‌ها در شرکت‌های بزرگ کیفی است، ضمن اینکه معرفی شرکت‌های برتر به رقابت‌پذیری و شفافیت منجر می‌شود

وی افزود: ارزش افزوده ۵۰۰ شرکت حدود ۱۳ درصد تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت اول برتر ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی است. همچنین میزان فروش ۵۰۰ شرکت ۴۶ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۰۰ شرکت برتر ۴۱ درصد تولید ناخالص ملی است.

درویش با بیان اینکه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر از سال ۱۳۷۷ آغاز شده است گفت: بررسی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش شروع شد تا میزان اثرگذاری یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی با میزان فروش آن رابطه مستقیم دارد.

دبیر بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر افزود: در سال‌های بعد با استقبال شرکت‌ها، از نظر تعداد شرکت‌ها اکنون به ۵۰۰ شرکت بزرگ رسیدیم که بر اساس شاخص میزان فروش و ۳۲ شاخص دیگر با یکدیگر رتبه‌بندی و مقایسه کردیم.

معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی گفت: علاوه بر اینکه جایگاه هر شرکت در فهرست عمومی نشان داده می‌شود؛ بلکه جایگاه شرکت در گروه صنعتی نیز مشخص می‌شود.

وی، هدف سازمان مدیریت از رتبه‌بندی شرکت‌ها، را تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی در بنگاه‌های اقتصادی و میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی عنوان کرد.

درویش خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در سطح جهانی، منطقه‌ای کشوری صورت می‌گیرد که کشورهای امریکا، چین، ترکیه و هندوستان هر ساله ۵۰۰ شرکت برتر را معرفی می‌کنند.

دبیر بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر بیان داشت: شرکت‌های بزرگ در حوزه تولید و صادرات نقش بسزایی در اقتصاد کشورها دارند.

ارسال نظر