شناسه خبر : 41715

اختصاصی چابک آنلاین؛

دولت قبل حمایت کافی از بخش خصوصی صنعت ساختمان نکرد

دولت قبل حمایت کافی از بخش خصوصی صنعت ساختمان نکرد

یک کارشناس صنعت ساختمان معتقد است که با وجود منابع مالی کم و پروژه های نیمه کاره فراوان در صنعت راه و ساختمان در سطح کشور، دستگاه های ذیربط و اجرایی توان ایجاد یک پروژه جدید در بازار ندارند.

چابک آنلاین،سهیل سلمانیان، محسن مقدس زاده در گفتگو با چابک آنلاین با بیان این که در این شرایط  با وجود پروژه های نیمه کاره و کمبود منابع مالی دستگاه های ذیربط و اجرایی باید متکی به بخش خصوصی باشند، افزود: متأسفانه در دولت های قبل اعتماد کافی به بخش خصوصی وجود نداشته و حمایت های لازم نیز از این بخش نشده و همچنین بستر سازی مناسبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه های بزرگ وجود نداشت.

به گفته وی، با این شرایط هم بخش خصوصی رغبت چندانی برای ورود به سرمایه گذاری ها نداشت.

مقدس زاده، در مورد تاثیر گذاری احتکار خانه های کلنگی در کشور بیان کرد: مسکن در کشور صرفا یک کالای مصرفی نبوده و به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود و حتی اگر صرفا به عنوان یک کالای مصرفی دیده شود، فاصله بین عرضه و تقاضا آن قدر زیاد است که نمی تواند اثری بر بازار مسکن بگذارد به ویژه این که بازار مسکن تابع خیلی عوامل دیگه نیز است.

این کارشناس مسکن در مورد اجرایی شدن طرح کلید به کلید برای احیای بافت های فرسوده افزود: هر اقدامی برای احیای بافت های فرسوده  بی تاثیر نیست ولی این طرح اقدامی که بتواند در این حوزه تحولی ایجاد کند آن قدر موثر نخواهد بود.

 

ارسال نظر